برگزاری نشست آشنایی با تفاهم‌نامه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و سازمان تأمین اجتماعی با موضوع بیمه دانشجویان

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، به دنبال امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و سازمان تامین اجتماعی با موضوع بیمه دانشجویان، نشست معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه های فردوسی مشهد، ‌علوم پزشکی، فرهنگیان، آزاد، پیام نور، شهید منتظری، علمی-کاربردی و غیرانتفاعی، با سید محسن نظام مدیرکل و مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی استان، به منظور بررسی شیوه های اطلاع رسانی و اجرای این تفاهم نامه، به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در روز سه شنبه 30 فروردین ماه  1401 در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر ابوالفضل غفاری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن خیر مقدم به میهمانان در این نشست اظهار نمود: دانشجو بودن شغل محسوب می شود و این نشست در جهت حمایت از دانشجویان به عنوان افراد شاغل و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به دانشگاهیان برای استفاده از این فرصت و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن دانشجویان است.

در ادامه مدیر کل سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی به شرح زیر ارائه نمود:

سازمان تأمین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه ای کشور و سازمانی غیرانتفاعی است که حدود پنجاه درصد جامعه ایران را تحت پوشش دارد و بیش از شصت نوع فعالیت بیمه ای انجام می دهد. بیمه دانشجویان از نوع بیمه های اختیاری مشاغل آزاد و با سه نوع پرداخت مختلف بر اساس حداقل دستمزد(به مبالغ ماهانه 520-600-780 هزار تومان) می باشد که تفاوت هایی با بیمه های مشاغل آزاد دیگر دارد؛ به این صورت که بیمه شونده دانشجو در صورتی که تحت تکفل باشد، حق اولاد و حق درمان او از حقوق سرپرست او حذف نمی شود و در صورتی که سرپرست او وفات یافته باشد مستمری او قطع نمی شود. به علاوه بیمه سال های دانشجویی به سقف سنوات خدمت سی ساله اضافه می شود و بیمه شده پس از بازنشستگی بعد از سی سال خدمت، حقوق بازنشستگی سی سال خدمت خود را به اضافه چهار سال یا بیشتر دوران بیمه دانشجویی دریافت می کند که ممکن است حقوق بازنشستگی بر اساس 34 روز یا بیشتر باشد.

لازم به ذکر است دانشجویان عزیز برای استفاده از این بیمه می توانند شخصا به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی(es.tamin.ir) و یا دفاتر اداره رفاه دانشگاه خود مراجعه نمایند.

beme14012

beme14013

beme14014

beme14015

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه