برگزاری افتتاحیه سومین دوره طرح ملی ضیافت ایثار دانشجویان دختر سراسر کشور

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، افتتاحیه سومین دوره طرح ملی ضیافت ایثار ویژه دختران در روز پنجشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۳ در تالار قدس کتابخانه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

دکتر تقی‌زاده، مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان بیان کرد: ما انتظار داریم مدیران آینده کشور فرزندان شاهد و ایثارگری باشند که دیروز پدرانشان در دفاع از کشور جنگیده‌اند.

وی در ادامه گفت: امروز ما در مقابل فرزندان شاهد و ایثارگر وظیفه داریم که زمینه ارتقا این دانشجویان را فراهم کنیم.

دکتر تقی‌زاده در خصوص طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: افتتاحیه این طرح ویژه  دانشجویان شاهد و ایثارگر در ۱۱ مردادماه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار خواهد شد و این طرح دارای ۳۶ کارگاه مهارتی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر است تا بتوانند بعد از فراغت از تحصیل کسب و کاری را راه‌اندازی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: بهترین فرصت زندگی برای شما اتفاق افتاده است و شاید سفر دیگری با چنین شرایطی برای‌تان رخ ندهد. وقت برای اینکه در محضر امام رضا باشیم و دست پر برگردیم همیشه در اختیارمان نیست.

دکتر نعیمی، معاون فرهنگی دانشجویان سازمان امور دانشجویان بیان کرد: ما در نوزده سالگی، دانشگاه آموزانی را از ساختار جامعه تحویل می‌گیریم که ضعف‌هایی را به لحاظ مهارت‌های سبک زندگی دارند.

وی ادامه داد: چهار اداره کل در سازمان امور دانشجویان در سه سال گذشته در حوزه ارتقا مهارت‌های دانشجویان فعالیت کردند. برنامه‌های متعددی که در این حوزه وجود دارند با نگرش مسئولیت پذیرانه، تلاش می‌کنند تا جوانان کشور بعد از ورود به دانشگاه در طی دوران دانشجویی مهارت‌های تعلیمی و تشویقی لازم را به دست آورند و بعد از فارغ‌التحصیلی، کارآمدی و اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

وی افزود: مفهوم ضیافت ایثار به معنای توسعه اخلاق کریمانه و توسعه فرهنگ ایثار و فداکاری است و هدف، ایجاد هویت و بصیرت‌بخشی در دانشجویان است.

اجرای گروه تواشیح دانشگاه فردوسی مشهد و مدیحه‌سرایی مرتضی باب و تقدیر از پدر و مادر شهید حسین هریری از دیگر برنامه‌های این افتتاحیه بود.

همچنین شرکت‌کنندگان، با حضور در مزار شهدای دانشگاه با آرمان‌های والای شهیدان تجدید میثاق نمودند و یاد و خاطره آن‌ها را گرامی داشتند.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: زهرا اسماعیلی

p1

p2

p3

p4

p5

p6

p7

p8

p9

p10

p11

p12

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه