آیین تبادل تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری مشارکتی گرین وب برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری مشارکتی گرین وب با حضور دکتر رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، مهندس سیدحسن هاشمی، رئیس هیئت مدیره هلدینگ دانش‌بنیان گرین‌وب و جمعی از مدیران دانشگاه فردوسی مشهد و هلدینگ گرین‌وب روز دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه 1403 در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه امضا شد.

در این نشست دکتر یوسف‌ثانی، مدیر نوآوری و مالکیت فکری دانشگاه، با بیان اینکه رویکرد دانشگاه در راستای تقویت و توسعه نوآوری است، گفت: ارتقای فرهنگ نوآوری و نوآفرینی و نیز راه‌اندازی مراکز نوآوری به عنوان بستری برای کاربست عملی مفاهیم نظری، دو مأموریت اصلی مدیریت نوآوری دانشگاه است و این مدیریت تلاش دارد در راستای پرورش انسان ارزش‌آفرین و تربیت دانشجو گام بردارد.

وی با اشاره به تعامل دانشگاه با نهادهای دیگر برای ایجاد مراکز نوآوری مشارکتی اظهار کرد: شرکت‌هایی که دانشگاه با آن‌ها وارد تعامل شده است باید در حوزه نوآوری و توانمند کردن دانشجویان دغدغه‌مند باشند و مدیریت نوآوری دانشگاه نیز در این رابطه نقش تسهیل‌گری و نظارت عملکردی و ارزیابی را به عهده دارد.

دکتر اخلاقی امیری، رئیس دانشکده مهندسی، از رویکرد دانشگاه برای حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم خبر داد و گفت: دانشکده مهندسی باید در این زمینه پیشرو باشد و مراکز نوآوری ایجاد شده باید از ظرفیت‌های دانشکده‌های دیگر هم استفاده کنند.

در ادامه مهندس محمدی، مدیر عامل هلدینگ دانش‌بنیان گرین‌وب، به ارائه فعالیت‌های مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت و اضافه کرد: این هلدینگ از سه دهه پیش در فضای کسب و کار ایران حضور دارد و اگر به بحث نوآوری توجه نمی‌داشت، نمی‌توانست موفقیت‌های موردنظر را کسب کند.

وی با تأکید بر اهمیت پرورش و توانمندسازی دانشجویان افزون بر آموزش تخصصی آن‌ها، اظهار امیدواری کرد که حضور در دانشگاه و بکارگیری الگوهای بین‌المللی و بومی‌سازی آن‌ها بر اساس فرهنگ و نیازهای کشور، بتواند منجر به بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های طرفین گردد.

دکتر رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، نیز در پایان با اشاره به اینکه انتظار از دانشگاه تنها تربیت فارغ‌التحصیلان نیست، گفت: اثرگذاری اجتماعی سالهاست که به عنوان رسالت دانشگاه تعریف شده است و این مهم بدون مشارکت نهادهای جامعه امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در حوزه نوآوری در ابتدای راه هستیم، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که دانشجویان وارد زمین مشترک جامعه و صنعت شوند و با این اقدام، اهداف دانشگاه که تولید ثروت، دانایی، عزت و قدرت است میسر خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه همچنین اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی مدون و برگزاری رویداد مشترک و همچنین حضور رسانه و بازخوردهای اجتماعی بتوانیم تعامل سازنده و اثرگذاری در حوزه مراکز نوآوری مشارکتی داشته باشیم.

در پایان این مراسم نیز تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری گرین وب به امضا طرفین رسید.

( 1 پیوست )

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه