برگزاری مراسم گرامیداشت هفته سرآمدی آموزش و نکوداشت مقام استاد

ارسال شده در تاریخ :

مراسم بزرگ‌داشت مقام استاد و معلم و گرامیداشت هفته سرآمدی آموزش، روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در تالار دکتر رحیمی‌زاده دانشکده‌ی علوم برگزار شد.

دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن تبریک هفته‌ی سرآمدی آموزش و گرامی‌داشت مقام استاد، اظهار کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، از وظایف دانشگاه‌های برتر کشور، تربیت عالم، تولید علم، جهت‌دهی به تربیت عالم و تولید علم است.

وی افزود: اگر نظارت درستی بر ماحصل تولید علم و تربیت عالم نداشته باشیم، به ابزار دست قدرت‌های استکباری تبدیل می‌شویم. مدیران، استادان، دانشجویان و فرآیند آموزشی باید به‌گونه‌ای باشند که در جهت خدمت‌رسانی به کشور و دانشگاه‌ها عمل کنند.

دکتر میرزائی گفت: تیم مدیریتی دانشگاه فردوسی مشهد، متناسب با تحولات جامعه، در برنامه و طرح مدیریتی دانشگاه بازبینی انجام داده است. ازاین‌رو ما می‌خواهیم از تمام ظرفیت‌های دانشگاهی در جهت تقویت آموزش عالی استفاده کنیم و به بال قوی دولت جمهوری اسلامی تبدیل شویم.

وی ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد در این دولت، برای خود یک مأموریت طراحی کرده است که به تناسب آن در حوزه‌ی آموزش، پژوهش و فناوری، نوآوری کند.

رئیس دانشگاه بیان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد، نماینده‌ی وزارت علوم در شرق کشور است، بنابراین با توجه به مشکلاتی که کشور با آن دست در گریبان است باید مأموریتی طراحی کنیم که برای کشور ارزش‌ افزوده به ارمغان آورد و در تراز دانشگاه‌های بین‌المللی، ارائه شود.

وی افزود: از جمله کارهای کلانی که در طی دوره‌ی ریاست خود سعی در انجام آن داشتم، استفاده از هیئت رئیسه و نیروهای جوان بوده است.

دکتر میرزائی شهرابی خاطرنشان کرد: دو کلیدواژه‌ی دانشگاه تمدن‌ساز، ابزار مرجعیت علمی و اقتصادی هستند. امیدواریم، دانشگاه فردوسی مشهد، در افق ۱۴۰۴ به یک دانشگاه تمدن‌ساز تبدیل شود و منتظریم ریاست‌های محترم دانشکده‌های دانشگاه، خبرهای خوبی در جهت پیشرفت‌های خود به ما برسانند.

دکتر مهدی ایمانی‌مقدم، نماینده‌ی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: این نشست که با حضور علمای دانشگاه فردوسی مشهد مزین شده است، بسیار فاخر و ارزشمند است. هفته‌ی گرامی‌داشت منزلت معلم را به عالمان و فرهیختگان دانشگاه فردوسی مشهد تبریک می‌گویم و بر روان پاک معلم متفکر شهید آیت الله مطهری درود می‌فرستم.

وی افزود: راهبرد مدیریتی ریاست دانشگاه و تیم مدیریتی ایشان در دانشگاه فردوسی مشهد، تمدن‌سازی است. باید علم نوین را تولید کرد، که دانشگاه، مرکز تولید این علم است.

دکتر ایمانی‌مقدم گفت: بندگی حقیقی خداوند نزد علما است و هم‌چنین دانشگاه و کلاس درس، بهانه‌ی بندگی کردن خداوند است. معلم، اهل عمل و فتنه‌شناس است و شرایط زمانه را درک می‌کند. در دانشگاه تمدّن‌ساز، علما اهل عمل هستند و با دلیل منطقی به اصلاح موفق جامعه می‌پردازند.

دکتر مقصود امین‌خندقی، سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: اقداماتی که ما در این چند ماه در خصوص برنامه‌های مدیریتی عملی کردیم، پیگیری امور اعضای هیئت علمی دانشگاه، پرداخت پایه‌های تشویقی اساتید، صدور احکام پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی ایثارگر، تحول آیین‌نامه‌های ترفیع دانشگاه، برگزاری جلسات کارشناسی مطالعاتی و انجام کارهایی در خصوص محتوا و فرآیند آموزشی دانشگاه، افتتاح پردیس زندگی، دریافت وام برای متأهلان، تحول در حوزه‌ی علوم انسانی و علوم قرآنی و پرداخت معوّقات تمام اعضای هیئت علمی است.

وی افزود: تلاش کردیم در حوزه‌ی آموزش، تسهیل‌گری و سرعت‌بخشی و روان‌گری انجام دهیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از اعضای هیئت علمی برگزیده آموزشی، ارتقا یافته و بازنشسته دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین اساتید منتخب کشوری با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

 

خبرنگاران باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: مرجان تمدّنی‌نژاد و اکرم هادی‌نیا

p1

p2

p3

p4

p5

p6

p7

p8

p9

p10

p11

p12

p13

p14

p15

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه