افتخارآفرینی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در کسب جایزه البرز

ارسال شده در تاریخ :

معید عصارنیا، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی شیمی و پردیس روزخوش، دانش‌آموخته مقطع دکتری مدیریت صنعتی دانشگاه فردوسی مشهد موفق به کسب جایزه البرز موسوم به نوبل ایرانی شدند.

این جایزه به مناسبت شصت و دومین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، به ۶۲ نفر از نخبگان کشور شامل ۴۰ نفر در بخش دانشجویان (۱۰ نفر در بخش دانشجویان پزشکی و ۳۰ نفر در بخش دانشجویان غیرپزشکی)، ۷ نفر در بخش طلاب حوزه‌های علمیه، ۱۰ نفر در بخش فناوران و ۶ نفر در بخش دانشمندان (۲ نفر دانشمند جوان) اعطا شده است.

در ادامه، مصاحبه روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد با دانشجویان برنده جایزه البرز آمده است:

پردیس روزخوش در خصوص جایزه البرز اظهار کرد: هر ساله به نخبگان، پژوهندگان، دانشجویان، دانش‌آموزان و ممتازین حوزه علمیه جایزه بنیاد البرز اعطاء می‌گردد. این جوایز به صورت کشوری و معمولاً به همراه تجلیل از مقام والای چهره ماندگار، واقف زنده یاد حسینعلی البرز برگزار می‌شود.

وی افزود: دانشگاه فردوسی مشهد نقش پررنگی را برای من به دلیل جو مثبت، اساتید خوب و حمایت‌های آنان، کارمندان دلسوز و محیط تحصیلی پویایش ایفا کرده‌ است. همچنین اگر حمایت‌های خانواده و همسرم نبود، قطعا رسیدن به این موفقیت امکان‌پذیر نمی‌شد.

روزخوش در خصوص دستاوردهایش بیان کرد: بنده دانشجو دکتری مدیریت صنعتی، گرایش تحقیق در عملیات بوده‌ام که اکنون در شرف فارغ‌التحصیل شدن هستم. من در طی این سال‌ها موفق به چاپ حدود ۳۰ مقاله در مجلات بین‌المللی با ضریب تأثیر بالا شده‌ام.

این پژوهشگر تصریح کرد: فعالیت‌های دیگری شامل انجام دادن چندین طرح پژوهشی دارای گرنت، تدریس، فعالیت در تیم ویراستاری مجله دانشکده، به ثبت رساندن یک بازی فکری و چند همکاری بین‌المللی که حاصلش چاپ مقالات متعدد بوده است را در کارنامه خویش دارم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیامی که به هم ‌نسل‌هایم دارم این است که برای هدف‌هایشان برنامه‌ریزی داشته باشند. هر چیزی که به آن باور داشته باشند قطعا اتفاق خواهد افتاد فقط کافیست هر روز، هر چقدر هم کم برای آن تلاش کنند. موفقیت در پشتکار و استمرار است و هزینه‌ای که در این راه صرف می‌شود، بیشتر از جنس زمان و انرژی است که به نظرم نتیجه‌اش هزینه آن را جبران خواهد کرد.

معید عصارنیا در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه عنوان کرد: فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته شیمی محض و ماینر فیزیک هستم. بعد از ورود به دانشگاه متوجه شدم که می‌توانم رشته دیگری را در کنار این رشته ادامه دهم که با توجه به علاقه‌ام، رشته فیزیک را انتخاب کردم. دانشگاه فردوسی مشهد، به من در زمینه آموزشی و پژوهشی بسیار کمک کرد و آزمایشگاهی را در اختیارم قرار داد. 

این پژوهشگر با اشاره به دستاوردهایش تصریح کرد: افتخاراتم در زمینه آموزشی شامل انتخاب به عنوان دانشجوی سرآمد آموزشی در ترم هشت و برگزیده شدن در بنیاد ملی نخبگان است. همچنین در مسابقه‌ای که در اوایل دوران کارشناسی‌ در دانشگاه برگزار شد، توانستم رتبه دوم را کسب کنم. 

عصارنیا ادامه داد: بعد از ورود به دانشگاه با همکاری اساتید، اقدام به نوشتن دو مقاله کردم. همچنین با اساتید گروه شیمی دو کار تجاری انجام دادیم که یکی از آن‌ها درمورد تهیه رنگ‌های بیمارستانی است که از رشد یکسری باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

پژوهشگر برنده جایزه البرز تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر برگزیدگان سال‌های گذشته در مقطع ارشد و دکتری بودند، انتظار اخذ چنین جایزه‌ای را نداشتم و بسیار از این موضوع خرسندم. به نظر من تلاش بسیار مهم است؛ تلاشی که ملال‌آور نباشد. چرا که اگر علاقه باشد، قطعا تلاش نیز لذت‌بخش خواهد بود و مسیری که فرد طی می‌کند، مسیری جالب است.

خبرنگار: نگین عصارزاده

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه