در این نشست که در روز شنبه 12 آبان ماه 1397 برگزار شد، دکتر علیرضا سهیلی، رئیس دانشکده علوم ریاضی، ضمن تشکر از، معاون آموزشی دانشگاه برای حضور در دانشکده علوم ریاضی و خوشامدگویی به حاضران با اشاره به فعالیتهایی که درزمینهٔ رصد و کمی سازی فعالیتهای اعضای هیئتعلمی در حوزه آموزشی صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد سامانهای برای فعالیتهای اعضای هیئتعلمی درزمینهٔ های مختلف پیشبینی و راهاندازی شود.
دکتر مصطفی رزمخواه، معاون آموزشی و فرهنگی دانشکده نیز گزارشی از فعالیتهای آموزشی صورت گرفته در دانشکده از ابتدای سال تحصیلی ازجمله این فعالیتها سخنرانیهای گروههای مختلف آموزشی، ارائه گپ آمار بهصورت هفتگی توسط مرکز پژوهشهای آماری دانشکده، برگزاری گپ تحقیق در عملیات، کارگاه آموزشی ارتقا یاددهی و یادگیری و برگزاری آیین گرامیداشت هفته ملی آمار و برنامهریزی برای حاضران اشاره و از حمایت معاونت آموزشی دانشگاه از اولین سمینار آموزش آمار قدردانی کرد. دکتر رزمخواه در ادامه ضمن اشاره به پارهای مشکلات حوزه آموزش ازجمله کند بودن دسترسی به برخی امکانات توسط مرکز فاوا، پیشنهادهای خود را برای برگزاری هماهنگ دروس عمومی کل دانشگاه پیش از شروع امتحانات و در نظر گرفتن کف نمره برای تراز پذیرش دانشجو در رشته ریاضی بیان کرد و در پایان با ارائه گزارشی از وضعیت دروس سرویسی، مشخص شدن متولی ارائه این دروس را ضروری دانست.
دکتر رضا پیشقدم معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد، در این نشست با اشاره به اینکه کارکرد دانشگاه، تولید و توزیع علم است، معاونت آموزشی دانشگاه را متولی توزیع علم دانست. وی خارج کردن وضعیت آموزشی بعضی گروهها از حالت آموزش دبیرستانی و بهروز کردن مطالب آموزشی را یکی از اهداف مهم خود برشمرد و بارگذاری سیلابس ها را در راستای این هدف دانست. معاون آموزشی دانشگاه بر پیوند بیشازپیش آموزش و پژوهش برای انتقال دانش به نسل بعد تأکید کرد و اظهار داشت: پایه آموزش را پژوهش میدانم، پایه آموزش خوب، پژوهش خوب است؛ اما تداوم پژوهش خوب در راستای آموزش خوب میسر میشود»
دکتر پیشقدم بابیان اینکه نگاه وی به مقوله آموزش نگاه بومی است ابراز امیدواری کرد این نگاه بومی در مصوبات و آئیننامهها در نظر گرفته شود. وی همچنین با اشاره به تدوین کارنما اظهار داشت: 130 فعالیت در این کارنما موردتوجه قرارگرفته است و آحفا هم در همین مقوله است. وی با اشاره به اینکه دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه سطح یک محسوب میشود بر هماهنگی و تناسب فعالیتها مطابق با سطح آن تأکید کرد. دکتر پیشقدم سه مدل مفهومی برای دانشجویان کارشناسی آموزش کاربردی برای کسب مهارت برای ورود به بازار کار، برای سطح کارشناسی ارشد، مدل آموزشی فکر ورزی پژوهش محور و برای دانشجویان دکتری مدل آموزش فکربردی برای تربیت نیروی متخصص را تعریف کرد.
در ادامه این نشست اعضای هیئتعلمی حاضر در جلسه دیدگاهها، نظرها، پیشنهادهای خود را بیان و سؤالهای خود را طرح کردند که توسط معاون آموزشی دانشگاه پاسخ داده شد.