برگزاری وبینار مشترک دانشگاه ملی تحقیقات کشاورزی قزاقستان و دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

 وبینار مشترک دانشگاه ملی تحقیقات کشاورزی قزاقستان Kazakh National Agrarian Research University (KazNARU) و دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد در روز چهارشنبه  14 مهرماه 1400 برگزار گردید.

این وبینار با حضور دکتر احمد نظامی رئیس دانشکده کشاورزی، دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده کشاورزی  برگزار گردید. همچنین در این وبینار مدیرروابط بین‌الملل دانشگاه ملی تحقیقات کشاورزی قزاقستان و مدیران گروه‌های مختلف دانشگاه مذکور شرکت داشتند.

در ابتدا این نشست دکتر قبول با معرفی توانمندی‌های دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه بین‌الملل از جمله دانشجویان بین‌الملل و استادان بین‌الملل، آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد برای اجرایی سازی تفاهم‌نامه میان دو دانشگاه را در بخش‌های مختلف اعلام کرد.

در این وبینار مدیران گروه‌های آموزشی از هر دو دانشگاه به معرفی توانمندی‌های گروه‌های خویش پرداختند. زمینه‌های مورد علاقه همکاری آموزشی و پژوهشی توسط طرفین بیان گردید. در طی برگزاری این وبینار با توجه به مطالب ارائه شده این موارد در اولویت اقدام قرار گرفت:

-  طرفین آمادگی خود را برای همکاری در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی اعلام کرده‌اند.

-  برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلات تکمیلی مورد تأکید قرار گرفت.

- همکاری در پایان‌نامه‎های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری به عنوان راهنمای مشترک و مشاورمورد موافقت طرفین است.

-  برگزاری کارآموزی مشترک مورد علاقه هر دو طرف است.

-  برگزاری دوره‌های مشترک برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مورد توجه طرفین قرار گرفت.

- راه اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری که در آنها مدرک دوگانه صادر می‌شود، مورد تاکید هر دو دانشگاه قرارگرفت.

-  با توجه به توسعه زیرساخت‌های اینترنتی و برگزاری کلاسها به صورت مجازی، امکان برگزاری دوره‌های مجازی را فراهم کرده است. طرفین مایل به استفاده از این ظرفیت هستند. طرفین در این خصوص ارائه دروس مشترک مجازی را مورد تایید و تاکید  قرار دادند.

-  انجام فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک، پروژه تحقیقاتی ، کنفرانس، وبینار، انتشار مجله مشترک مورد علاقه و... مورد تایید و تاکید طرفین قرار گرفت.

یادآور می‌شود این وبینار با تلاش دکتر حسین بانژاد مسئول توسعه همکاری‌های بین‌المللی دانشکده کشاورزی و Dr. Yesbol Omirzhanov از دانشگاه ملی تحقیقات کشاورزی برگزار شد.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه