با حضور معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم آیین ورود ویژه دانشجویان نو ورود دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه گردهمایی "آیین ورود" ویژه دانشجویان نو ورود دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دکتر غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مهندس عسگری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر کافی رئیس دانشگاه، دکتر طاهری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، روسای دانشکده ها، تعدادی از مدیران دانشگاه و جمعی از دانشجویان نو ورود پذیرفته شده در دانشگاه روز دوشنبه 3 ابان ماه 1400 در تالار رودکی برگزار شد.

دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در این مراسم اظهار نمود: در مطالعه تاریخ جامعه دانشگاه و دانشجو جایگاه ویژه‌ای دارد و افزود: دانشجویان باید در کنار فعالیت علمی و تحصیل خود که شرط لازم و اول حضور آنها در دانشگاه است باید یک کنشگر موضوعات اجتماعی هم باشند و این مهم در فضای دانشگاه آموخته می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه فردوسی مشهد در میان دانشگاه‌های کشور ادامه داد: موقعیت اجتماعی، تاریخی، جغرافیایی و استادان دانشگاه در آن تاثیر دارند و قرار گرفتن این دانشگاه در کنار بارگاه معنوی امام رضا (ع) بر جایگاه ویژه این دانشگاه افزوده است.

وی ادامه داد: اکنون فرصت بزرگی برای شما نووردان به دانشگاه آغاز شده است و محیط دانشگاه بر خلاف دوران تحصیل گذشته، یک نهاد است و رسالت بزرگتری را دنبال می‌کند.

وی اعلام نمود: دانشگاه بر مبنای سرمایه و امکانات مادی و معنوی که در اختیار خود دارد پیشرفت می‌کند و دانشجویان نیز از سرمایه های دانشگاه است و افزود: دانشگاه محل یادگیری، فکر کردن، ایده پردازی، به رسمیت شناختن دیگران و الترازم به هنجارها در دانشگاه به عنوان یک نهاد اجتماعی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درادامه سخنان خود با اشاره به افتخارات کسب شده کانونهای فرهنگی هنری و تشکل های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در سطح بین المللی و ملی عنوان کرد: بیشترین ضربه ویروس کرونا از لحاظ تاثیر اجتماعی بر دانشگاه ها ، بر محیط‌های مبتنی بر حضور دانشجویان وارد کرده است و امیدوار هستیم به زودی شاهد رونق گرفتن فعالیت های دانشجویی در دانشگاه ها باشیم.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در آیین گردهمایی دانشجویان ورودی سال ۱۴۰۰ دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تشکر از حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه برای برگزاری این آیین اظهار داشت: دانشجویان محترم شما اکنون به خانواده بزرگ دانشگاه فردوسی مشهد وارد شده اید که حدود 30 هزار نفر جمعیت دارد و این جمعیت متشکل از 2 هزار و 600 دانشجو بین‌الملل از 20 کشور جهان و نقاط مختلف کشور عزیز ایران است و شما در کنار علم آموزی باید راه و رسم زندگی کردن، دوست داشتن محیط زیست، استفاده درست از انرژی‌های فنا پذیر، مراقب از زیست بوم دانشگاه و فعالیت‌های مسالمت آمیز را فرا بگیرید و افزود: شما برای ورود به این دانشگاه که کار ساده ای نیست، تلاش بسیاری کردید و در این زمینه، والدین شما برای بستر سازی شرایط تحصیل شما تلاش بسیار کردند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: زیر ساخت های لازم در عرصه های مختلف در این دانشگاه آماده است به گونه ای که در سطح کشور این دانشگاه بی‌نظیر است. دانشگاه فردوسی مشهد بزرگترین مرکز علمی در شرق کشور است و حتی در کشورهای همسایه شرقی ایران نیز مرکزعلمی با این وسعت وجود ندارد و با اشاره به اینکه دانشجویان توانمند و اساتید نخبه در دانشگاه فردوسی مشهد، فضایی ایجاد کرده اند تا شما دانشجویان در عرصه های مختلف کشوری و بین المللی افتخار آفرینی کنید و افزود: اکنون این افتخارات از دانشجویان گذشته به شما ارث رسیده است و شما نباید خود را فقط به موضوعات درسی و کلاس محدود کنید، بلکه باید در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و دانشجویی نیز فعال باشید.

دکتر کافی با اشاره به عدم حضور دانشجویان بواسطه ویروس کرونا افزود: انتقال این تجربیات در فضای مجازی به سختی انجام می‌شود، البته از فواید حضوری بودن دانشگاه، کسب تجربه‌های اجتماعی و فرهنگی است و امیدواریم بزودی شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه برای شادابی و فعالیت بیشتر این مجموعه باشیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: رسالت مهم شما دانشجویان درس خواندن و تجهیز به علم است و اکنون فهم دانش و حقایق علمی نسبت به گذشته راحت تر شده است ولی رقابت اصلی و فشرده در کسب توانمندی در سطح ملی و بین المللی است زیرا شما باید در پایان تحصیلات خود با مهارت آموزی برای اشتغال پذیری توانمند باشید و دانشگاه فردوسی مشهد این موضوع را در اولویت خود قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: نگاه ما به شما دانشجویان نو ورود به عنوان مدیران این کشور اسلامی ایران است. و ادامه داد: همه مدیران فعلی کشور در چند سال آینده بازنشسته خواهند شد و برای مدیریت کشور قرار نیست از خارج ایران مدیر انقلابی وارد شود، به همین دلیل شما باید بتوانید خود بگونه‌ای پرورش دهید که با سبک زندگی این نظام متناسب باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: شما اکنون در دانشگاهی به درس خواندن مشغول می‌شوید که در مجاورت امام معصوم حضرت رضا (ع) قرار دارد و باید از این فرصت برای افزودن معنویت های خود استفاده کنید.

در پایان این مراسم با حضور مدیران و مهمانان نامبرده نگارستان پردیس دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

نگارستان پردیس دانشگاه فردوسی مشهد علاوه بر سالن نمایشگاهی، بازارچه صنایع دستی و محیط آسایش، دارای سالن اجتماعات و سینمای دیجیتال روباز مجهز به فناوری‌های نوین صوتی و تصویری با گنجایش بالغ بر ۵۰۰ نفر می باشد.

لازم به ذکر است کلیپ معرفی فعالیت های حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، گفتگو با اساتید و دانشجویان شاخص دانشگاه و اجرای موسیقی سنتی از دیگر برنامه های آیین ورود ویژه دانشجویان نو ورود دانشگاه فردوسی مشهد بود.

newsst14003

newsst14004

newsst14005

newsst14006

newsst14007

newsst140010

newsst140011

newsst140012

newsst140013

newsst140014

newsst140015

newsst140016

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه