پیام تبریک رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به وزیر جدید علوم، تحقیقات و فناوری

ارسال شده در تاریخ :

دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد طی پیامی، انتخاب دکتر حسین سیمایی صراف را به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تبریک گفت.

متن پیام دکتر میرزائی به شرح زیر است:

بِسمِ ­اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم

«دانشگاه علاوه بر وظیفه‌ای که نسبت به درون خود دارد، یک وظیفه‌ای هم درباره جامعه دارد. وظیفه درونی، همین تولید علم، پیشرفت علمی و تربیت علمی است. وظیفه بیرونی، اثرگذاری در مجموع جامعه است. دانشگاه نمی‌تواند از مسائل جامعه منفک و منزوی باشد... سعی کنید دانشگاه را درگیر مسائل اجتماعی کنید» (بیانات مقام معظم رهبری، 1398/3/8).

جمهوری اسلامی ایران، در مرحله مهمی از تاریخ بشریت، داعیه‌دار ارزش‌های بنیادین الهی و انسانی همچون عدالت، آزادی، استقلال، معنویت، علم‌ورزی و پیشرفت‌گرایی و مردم سالاری دینی است‌ و در این مسیر پرمخاطره، با مسائل و چالش‌های جدی روبرو بوده و هست. تجربه قریب به نیم قرن حکمرانی جمهوری اسلامی نشان داده که هرگاه نظام حکمرانی در مواجهه با مسائل، در تعامل با نهاد علم و عالمان قرار گرفته، موفق و سربلند بوده است. پیشتازی و موفقیت ایران در عرصه‌های گوناگون علمی و فناوری، بیانگر این حقیقت غیرقابل انکار است.

تمرکز بر آموزش پژوهش‌محور و تقویت رویکرد‌های فناورانه و معطوف به حل مسئله، در سال‌های اخیر با تکیه بر نگاه مقام معظم رهبری و با پشتوانه‌‌های قانونی موجب حرکت‌های تحسین برانگیزی در این حوزه شده است. دولت شهید جمهور، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی تلاش نمود فاصله جامعه و دانشگاه را کاهش و همکاری صنعت و دانشگاه را افزایش دهد تا مسیر پیشروی به سوی تمدن نوین اسلامی-ایرانی را هموارتر نماید.

با روی کار آمدن دولت استاد فرهیخته دانشگاه، جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان و گفتمان وفاق ملی و سپردن سکان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به جناب آقای دکتر حسین سیمایی‌ صراف با شعار مسئولیت اجتماعی دانشگاه، تداوم مسیر جامعه‌گرایی دانشگاه با کمک همه نخبگان دانشگاهی، اصحاب فکر و نهادهای اجتماعی افق‌های روشن‌تری به خود می‌بیند، ان‌شاءالله تعالی.

اینجانب ضمن تبریک به وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، امیدوارم مسیر پیشرفت و تعالی ایران اسلامی در فضای آموزش عالی و امتداد اجتماعی آن همان‌طور که جناب آقای دکتر سیمایی‌ صراف در نطق مجلس شورای اسلامی به آن اشاره فرمودند، سرلوحۀ همه فعالان آموزش عالی کشور قرار گرفته و محکم و با صلابت طی گردد. خانواده بزرگ دانشگاه کهن و پرافتخار فردوسی مشهد با تمام توان، یار و یاور دولت وفاق ملی برای تحقق پیشرفت و سرافرازی ایران اسلامی عزیز در سایه‌ی مسئولیت‌پذیری علمی و اجتماعی دانشگاهیان خواهد بود.

مسعود میرزائی شهرابی

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه