نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری بستری برای تجاری سازی طرح ها و فرصتی برای سرمایه گذاری است

ارسال شده در تاریخ :

 دبیر دبیرخانه هفته گرامیداشت پژوهش و فناوری استان گفت: انعقاد 20 تفاهم نامه همکاری و برگزاری بیش از 420 نشست بین شرکت ها و واحدهای عرضه و تقاضا از اتفاقات برجسته نمایشگاه امسال به شمار می آید.

دکتر ملک زاده، مدیر دفتر توسعه و انتقال فناوری و دبیر دبیرخانه هفته گرامیداشت پژوهش و فناوری استان در حاشیه آیین اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان با اعلام اینکه نقطه عزیمت نمایشگاه از 4 ماه پیش آغاز شده است، اظهار کرد: با تشکیل ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و ایجاد پنج کمیته تخصصی کار نمایشگاه پژوهش و فناوری استان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت کمیته علمی به عهده دانشگاه علوم پزشکی با 11 کمیسیون تخصصی بود که وظیفه انتخاب برگزیدگان را به عهده داشت، گفت: در کنار کمیته علمی، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی با مسئولیت شهرداری مشهد، کمیته فن بازار با مسئولیت شرکت شهرک های صنعتی، کمیته اجرایی با مسئولیت دانشگاه فردوسی مشهد و کمیته نظارت و برنامه ریزی با مسئولیت دفتر برنامه ریزی و تحول اداری استانداری فعالیت داشتند.

دکتر ملک زاده ویژگی برجسته نمایشگاه هفته پژوهش نسبت به نمایشگاه های دیگر استان را ماراتن علمی و همکاری بین بخش ها، نهادها و سازمان های علمی و اجرایی استان دانست و عنوان کرد: نمایشگاه امسال با 11 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و 6300 متر غرفه بندی نسبت به سال گذشته 33% افزایش فضا داشته است که از این فضا، 46% مربوط به دانشگاه ها و مراکز فناوری، 32% مربوط به دستگاه های اجرایی و 22% مربوط به شرکت های فن آور و صنعتی بوده است.

 دبیر دبیرخانه هفته گرامیداشت پژوهش و فناوری استان با بیان اینکه در نمایشگاه امسال ارائه نیازها و تقاضاهای صنایع در قالب تقاضای پژوهشی مطرح شد، گفت : 261 واحد در این نمایشگاه استقرار داشتند که از این تعداد 196 واحد به شرکت های بخش خصوصی اختصاص داشت که تنوع شرکت های خصوصی فضای مناسبی را برای ارتباطات علمی و پژوهشی ایجاد کرد.

وی همچنین به برگزاری 80 دوره آموزشی و 105 کارگاه تخصصی در روزهای نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: انعقاد 20 تفاهم نامه همکاری و برگزاری بیش از 420 نشست بین شرکت ها و واحدهای عرضه و تقاضا در فضای نمایشگاه از اتفاقات برجسته ای است که نشان می دهد نمایشگاه در راستای هدف و برنامه اصلی خود که همان ارتباط بین عرضه و تقاضا است گام برداشته است.

گفتنی است بیستمین دوره نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان از 21 تا 23 آذر در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر بود و شامگاه دیشب با معرفی نفرات برگزیده پژوهشی استان به کار خود پایان داد.

 

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه