دیدار رئیس، مدیران و جمعی از اساتید دانشگاه فردوسی با آیت الله اشرفی شاهرودی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

ارسال شده در تاریخ :

این نشست با حضور دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی و حجت الاسلام دکتر حسینی مطلق رئیس دفتر نمایندگی نهاد رهبری دانشگاه و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در بیت آیت الله اشرفی شاهرودی به همت دفتر نهاد رهبری دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام دکتر حسینی مطلق رییس نهاد رهبری دانشگاه ضمن خیر مقدم به اساتید حوزه و دانشگاه، از آیت الله اشرفی شاهرودی جهت میزبانی از برگزاری این دیدار، قدردانی کرد. وی روز وحدت حوزه و دانشگاه را در نگاه حداقلی گرامیداشت یک روز دانست اما دیدگاه امام راحل (ره) وحدت واقعی در عمل، رفتار و  مهم تر وحدت در آرمان هاست.

مقدمه علم را تزکیه بیان کرد و حوزه میتواند این مهم را در کنار دانشگاه رقم بزند.

دو نکته مهم از بیانات رهبری که میتواند سر لوحه فعالیت جامعه دانشگاهی و حوزوی باشد ابتدا بستر سازی برای ازدواج آسان و پایدار برای دانشجویان است که در این زمینه با حمایت رئیس  دانشگاه چهار هزار متر زمین برای مسکن متاهلی دانشجویی اختصاص داده شده است.

نکته ی بعدی اهتمام به وضعیت خانواده های حاشیه شهر مشهد است، دانشگاهیان و حوزویان باید با تمام توان به کمک این قشر آسیب پذیر بشتابند و مشکلات این خانواده ها را تا حد امکان رفع کنند.

در ادامه دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تشکر از میزبانی آیت الله اشرفی، تعامل حوزه و دانشگاه را در دانشگاه فردوسی مشهد در سیر تاریخ  هفتاد ساله دانشگاه  نمونه بارز این وحدت دانست.

وی ادامه داد اساتید و مفاخر دانشگاه فردوسی مرحوم آشتیانی، شانه چی و واعظ زاده از بزرگان حوزه بوده اند که در دانشگاه فردوسی سال ها به تربیت دانشجو پرداختند.

پژوهشکده مطالعات علوم اسلامی و حوزه علوم اسلامی دانشجویی نمونه های موفق آموزش و تحقیق دروس حوزوی در دانشگاه می باشد.

دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، اساتید گروه معارف اسلامی و ائمه جماعات دانشگاه نیز نقش مهم و تاثیرگذاری در دانشگاه دارند.

دانشجویان بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد در طی تحصیل در دانشگاه با ارزش های اسلامی آشنا میشوند. این مهم از افتخارات دانشگاه فردوسی مشهد است.

در پایان ضمن گرامیداشت یاد شهید مفتح فرمود درب های دانشگاه به روی همکاری و تعامل هرچه بیشتر با حوزه باز است.

آیت الله اشرفی شاهرودی از اساتید بزرگ حوزه علمیه مشهد بیان کردند: در گفتار و‌ منش اساتید و حوزویان باید بر اساس آموزه های اسلامی باشد.

برای اداره کشور باید دلسوز واقعی باشیم دانشگاهیان باید در اداره کشور تمام اهتمام خود را بگذارند. تا دلسوز واقعی نباشیم کاری برای پیشرفت کشور نمی شود. دانشگاه نقش مهمی در اداره کشور دارد.

کشور ایران منابع زیادی دارد و صنعت ما باید به وسیله دانشجویان در خدمت مردم باشد

دانشگاه نباید در درس تئوری خلاصه شود بلکه باید در عمل به سمت تعالی و پیشرفت کشور باشد، و مدیریت دانشگاه باید برای این مهم برنامه ریزی کند.

دلیل این همه واردات کالا چیست؟!

چرا نباید از علم روز جهت تولید بهره بگیریم. تا دلسوز واقعی نباشیم این مهم در زندگی مردم ایران تجلی پیدا نمیکند.

نباید دین را ضد ترقی و مانع عقب افتادگی بدانیم این تفکر غربی است که به دنبال ضربه زدن به اسلام میباشد.

از مهمان محترم تقاضا میکنم از کتاب نهج البلاغه غافل نشوند، اساتید با انس گرفتن با این کتاب می توانند در تربیت دانشجویان خود نقش مهمی ایفا کنند. آموزش ما باید بر اساس علوم اسلامی تدوین گردد.

مردم ایران در انسان دوستی و کمک به هم نوع بی نظیر هستند و علت این آموزه های اهل البیت ماست. نقش و تاثیرگذاری اساتید در دانشگاه خیلی مهم است، از این نقش غافل نشوید. آرزو دارم اساتید برای کشور و دانشجویان دلسوز واقعی باشند. گزارشات دانشگاه را به سمع ما برسانید ما از افتخارات و پیشرفت های علمی دانشگاهیان قلبا خوشحال میشویم.

98092702

98092703

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه