دیدار اعضاء شورای اسلامی شهر مشهد با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

صبح روز سه شنبه 12 مردادماه 1400 اعضاء شورای اسلامی شهر مشهد با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد دیدار کردند. در این دیدار که به دعوت و میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد صورت گرفت از تلاش ها و اقدامات ارزشمند شورای اسلامی پنجم شهر مشهد تقدیر به عمل آمد.

در این جلسه دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن عرض خیر مقدم، از طرف مجموعه دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین به نمایندگی از شبکه جامع دانشگاه های استان از اقدامات شورای اسلامی شهر مشهد تقدیر نمود.

رئیس دانشگاه گفت: آنچه امروزه در کشور و در سراسر دنیا اهمیت دارد آن است که یک مجموعه بتواند هم پایگاه مردمی و اجتماعی خود را در جامعه حفظ نموده و هم بتواند کارهای بزرگ و پیشرو انجام دهد که این کار در شهرهای بزرگی همچون مشهد بسیار دشوار می باشد. اگر شورای اسلامی پنجم شهر مشهد اختیاراتی بیش از این داشت و شرایط شهر مشهد اجازه می داد، قطعا کارنامه این شورا درخشان تر و پربارتر از آنچه که هست می بود.  

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن اشاره به اقداماتی همچون نامگذاری معابر به نام فرهیختگان و دانشگاهیان و همچنین مساعدت در تأسیس پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد در کنار پارک علم و فناوری استان، اقدامات شورای پنجم را اقداماتی مؤثر دانسته و اظهار داشت آثار اقدامات به گونه ای بوده است که برای آیندگان ماندگار خواهد بود و از همین رو مراتب سپاس و قدردانی خود را از طرف دانشگاهیان به اعضاء شورا ابراز نمود.

دکتر محمد کافی در ادامه سخنان خود تأکید کرد با اتمام این دوره مسئولیت این اعضاء در قبال جامعه پایان نیافته است و انتظار می رود که اعضاء شورای پنجم بتوانند با استفاده از بسترهای موجود با تجربیات و تخصص خود نقش هدایتگری را در عرصه های مختلف داشته باشند.

در ادامه این جلسه محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن ابراز خرسندی از حضور در این شورا اظهار داشت: ترکیب شورای پنجم ترکیبی تخصصی، دانشگاهی، آموزشی و با تجربیات فرهنگی و اقتصادی بود که باعث شد این شورا به دانش، علم و معرفت توجه ویژه ای داشته باشد. وی دانشگاه فردوسی مشهد را جزو افتخارات کشور و مهد فرهنگ و ادب دانست و یادآوری کرد که اکثر ما فارغ التحصیل همین دانشگاه بزرگ هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد فعال نمودن کارگروه های تخصصی را از جمله اقدامات شورا بیان کرد و افزود: در این کارگروه ها اساتید دانشگاهی کمک های ارزنده ای از قبیل حوزه حمل و نقل شهری و زون علم و فناوری و غیره را به شورا نموده اند. توجه به مفاخر و همکاری با مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه فردوسی مشهد نیز از دیگر همکاری های این شورا با دانشگاه بود. حیدری ادامه داد ما در شورای پنجم تلاش کردیم تا از مباحث حاشیه ای پرهیز نموده تا از ماموریت اصلی خود باز نایستیم.

محمدرضا حیدری در سخنان خود اظهار داشت: معمولا جنس کارهای شهری از جنس سخت افزاری بوده و کمتر به مباحث نرم افزاری و فرهنگی پرداخته می شود اما با ظرفیتی که دانشگاه فردوسی مشهد در اختیار شورا گذاشت ما توانستیم به آن سمت حرکت مؤثری نمائیم.

در ادامه جلسه نیز دیگر اعضاء شورای اسلامی شهر مشهد به بیان نقطه نظرات خود و اقدامات این شورا در سال های گذشته پرداختند.

 دکتر ساکت رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد نیز در سخنانی اظهار داشت: دانشگاه ها در تحولات سیاسی همچنان بدنه علمی و فرهنگی باقی خواهند ماند. همچنین وی افزود: مطالبه گری شورای شهر از دانشگاه همچنان می بایست ادامه یابد.

در پایان رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اهدای لوح از اعضاء شورای اسلامی پنجم شهر مشهد تقدیر و تشکر به عمل آورد.

peyvast1

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه