برگزاری نشست استانی مدیران و کارشناسان آزمایشگاهی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی

ارسال شده در تاریخ :

روز شنبه ۲۶ خردادماه ۱۴۰۳ نشست استانی مدیران و کارشناسان آزمایشگاهی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در تالار خیام دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در ابتدا مراسم دکتر دشتی، مدیر شبکه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه فردوسی مشهد ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان گفت: از سال ۹۸ ساختار شبکه‌ای در دانشگاه فردوسی مشهد شکل گرفت برای اینکه بتوان در مدیریت شبکه‌ها و آزمایشگاه‌ها یکپارچه‌سازی انجام داد.

وی افزود: در این طرح ما آزمایشگاه‌ مرکزی نداریم بلکه آزمایشگاه‌های متمرکز داریم و اعضای فعالی در دانشکده‌ها و آزمایشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

دکتر دشتی همچنین به مرکز تعمیر و نگهداری دانشگاه‌ فردوسی مشهد اشاره کرد و گفت: در دانشگاه، مرکزی برای تعمیر و نگهداری ابزار پیشرفته داریم که سایر استان‌ها نیز از ظرفیت‌های آن استفاده می‌کنند.

مهندس مجتبی نسب، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی اشاره کرد: امسال بیستمین سال فعالیت شبکه آزمایشگاهی است. در دهه اول بیشتر تمرکز بر فعالیت در حوزه فناوری نانو بود. وی افزود: از همان ابتدا تأکید ما بر کار شبکه‌ای بوده است.

مهندس نسب ادامه داد: استفاده بهینه از زیرساخت آزمایشگاهی، تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی و استاندارسازی فعالیت‌‌های آزمایشگاهی و ارتقای دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها از جمله اهداف راهبردی شبکه آزمایشگاهی است.

وی اضافه کرد: در ۱۳ شهر عضو داریم و در طول سال بین ۸ تا ۱۰ نشست رسمی برگزار می‌کنیم و در کنار آن نیز نشست‌های غیررسمی استانی برگزار می‌شود که این برنامه‌ها برای ارتباط بیشتر میان آزمایشگاه‌ها است.

دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی درباره‌ی حمایت شبکه برای بهبود فعالیت مراکز عضو توضیح داد: شبکه آزمایشگاهی از بهبود فعالیت مراکز عضو حمایت می‌کند مانند خرید قطعات جدید، مشاوره‌های مالی، مشاوره‌های حقوقی و کمک‌های مالی.

در ادامه دکتر ملازاده، رئیس اداره آزمایشگاه‌های متمرکز دانشگاه فردوسی مشهد از آزمایشگاه‌های دانشگاه توضیح مختصری ارائه داد و سپس مدیران و کارشناسان از آزمایشگاه‌های دانشگاه بازدید کردند.

p1

p2

p3

p4

p5

p6

p7

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه