برگزاری مراسم احیای شب قدر بیست و یکم ماه مبارک رمضان در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

مراسم شب قدر بیست و یکم ماه مبارک رمضان همزمان با شب شهادت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام با حضور دانشگاهیان دانشگاه و خانواده محترمشان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مسجد حضرت زهرا (س) همچنین فضای باز مزار شهدا جنب مسجد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،  این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید شروع شد و سپس دعای جوشن کبیر قرائت گردید و در ادامه مراسم پس از مداحی با سخنرانی حجت الاسلام قرائتی و مراسم قرآن بر سر گرفتن تا ساعت یک بامداد ادامه داشت.

حجت الاسلام قرائتی در سخنان خود با اشاره به نزول قرآن درماه رمضان، بیان کرد: رمضان، ماه قرآن است ارزش ماه رمضان به قرآن است ماه رمضان ویژگی هایی دارد ولی برجسته ترینش نزول قرآن در این ماه است. خداوند در قرآن از ماه رمضان چنین ستایش به عمل می آورد، ماه رمضانی که قرآن در آن نازل شد «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآن» (بقره/ 185)، نمی‌گوید ماه رمضانی که روزه واجب شد. یعنی ارزش این ماه رمضان به قرآن است.

حجت الاسلام قرائتی در پایان گفت: شب قدر، شب تعیین سرنوشت است زیرا در این شب های عزیز سرنوشت یکساله هر انسانی رقم می خورد پس از خداوند متعال بخواهیم این شب را قدر بدانیم و سرنوشت خیری از خداوند طلب کنیم.

لازم به ذکر است که مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان مصادف با شامگاه یکشنبه 4 اردیبهشت ماه سال 1401 با سخنرانی حجت الاسلام قرائتی از ساعت 22 تا 1 بامداد، در محل مزار شهدای دانشگاه جنب مسجد حضرت زهرا (س ) پردیس دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

ghadr1401212

ghadr1401213

ghadr1401214

ghadr1401215

ghadr1401216

ghadr1401217

ghadr1401218

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه