برگزاری دهمین نشست معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه های تفتاش

ارسال شده در تاریخ :

دهمین جلسه معاونان و مدیران همکاریهای علمی و بین المللی تفتاش (دانشگاه ها تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز) در ساعت 12 روز سه شنبه 24 فروردین 1400 بصورت مجازی و با محوریت موضوع «بررسی برنامه های تفتاش در سال 1400 و گزارش سفر دکتر قبول به عراق» برگزار گردید.

 

ابتدا دکتر قبول مدیر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر تفتاش گزارشی از سفرش به عراق و توافقات صورت گرفته با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد در خصوص برگزاری پنجمین همایش بین المللی ادبیات تطبیقی فارسی و عربی و همچنین برپایی نمایشگاه آموزشی و پژوهشی تفتاش در کشورعراق ارایه داد. سپس، دکتر صراف زاده، معاون بین الملل دانشگاه تهران، با تاکید بر اهمیت هویت بخشی به اتحادیه تفتاش، بیان کرد که لازم است برنامه های تفتاش به اطلاع اعضای هیات علمی دانشگاه های عضو و بدنه اجرایی دانشگاه رسانده شود تا همه بخشها بیش از پیش درگیر برنامه های بین المللی تفتاش شوند و از ظرفیت های آن استفاده کنند.

 

در ادامه دکتر شجاعی، مدیر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه تبریز نیز بر همکاری دانشگاه های تفتاش با دانشگاه های کشور عراق در برگزاری دوره های مشترک آموزشی و پژوهشی و ارتباط فعال با رایزنی علمی عراق در تهران تاکید کرد و پیشنهادهایی را در این خصوص ارائه کرد. همچنین، دکتر طیبی، مشاور رئیس دانشگاه اصفهان در امور بین‌الملل، با تاکید بر ضرورت همکاری و مشارکت دانشگاه های عضو تفتاش در همایش ها و وبینارهای مشترک، آمادگی دانشگاه اصفهان را برای گسترش روابط تفتاش با اتحادیه اکو بیان داشت و بر ضرورت تبیین ظرفیت های قرارداد 25 ساله ایران و چین در حوزه دانشگاهی تاکید کرد. دکتر خاقانی نژاد، رئیس همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه شیراز نیز ضمن برشمردن پاره ای از مشکلات حوزه کنسولی بر ضرورت اصلاح قوانین سال های گذشته درباره امور کنسولی تأکید کرد و خواستار اقدام لازم از سوی تفتاش برای اصلاح روند کنسولی، به ویژه در حوزه دریافت هزینه ها شد.

همچنین طبق تقسیم کار پیشین، مصوب شد دانشگاه تهران با تاکید بر حوزه چین و اروپا، دانشگاه فردوسی مشهد کشورهای عراق، لبنان و سوریه، دانشگاه تبریز کشورهای ترکیه، آذربایجان و حوزه اقلیم کردستان عراق، دانشگاه اصفهان کشورهای پاکستان و کره جنوبی، و دانشگاه شیراز کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، اقدامات لازم را جهت گسترش همکاریهای علمی بین المللی تفتاش به خصوص در زمینه جذب دانشجوی بین الملل انجام دهند.

در ادامه نشست نیز، دکتر قبول گزارشی از ایجاد سامانه یکپارچه جذب دانشجویان بین الملل تفتاش ارایه داد و مقرر شد در نشست بعد، این سامانه با حضور مسئولان مربوطه مورد بررسی نهایی قرار گیرد.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه