دوره ضیافت اندیشه اساتید با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

چهارمین کارگاه از بیست و یکمین دوره دانش‌افزایی (ضیافت اندیشه) ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با حضو حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی ایمانی مقدم، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه و تعدادی از مدیران روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ در مجموعه آموزشی فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد در بهشهر برگزار شد.

دکتر میرزائی با اشاره به برنامه‌های تحولی دانشگاه گفت:‌ ما سعی می‌کنیم بستر لازم برای تحقق برنامه تحولی دفتر نهاد رهبری که هم برای دانشجویان و هم اساتید در نظر دارد را آماده سازیم.

دکتر میرزائی شهرابی افزود: ما اهدافمان را در حوزه اقتصاد دانش بنیان، مباحث فرهنگی و ارزش‌های انقلاب و بحث جاری شدن سند اسلامی شدن را نیز دنبال می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دزفولی با تسلیت شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه یکی از رهبران حماس و جبهه مقاومت گفت: این شخصیت از دوران جوانی اهل مبارزه و دارای شخصیتی متفکر بود. برای ما که دغدغه حماس را داریم این یک ضایعه دردناک است و جبهه مقاومت جواب این اقدام را خواهد داد.

وی با اشاره به عملکرد شورای عالی انقلاب طی یک سال گذشته تصریح کرد: در بدو ورود به شورا بحث هوش مصنوعی و فناوری کوانتوم را مورد غفلت دیدم، لذا سند هوش مصنوعی نوشته و نهایی شد و سازمان هوش مصنوعی ذیل معاونت علمی ریاست جمهوری به تصویب رسید و افتتاح شد.

وی ادامه داد: پیش‌تر شورا متشکل از کمیسیون‌ها بود اما ما در این دوره دبیرخانه شورا را به ۴ ستاد تقسیم کردیم و ذیل آن با میزگردهای تخصصی با مدیریت افراد خبره، به مسائل و موضوعات مختلف می‌پردازیم.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به تأسیس مرکز رصد در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: این ستاد مرکزی برنامه‌ریزی و ارزیابی را انجام می‌دهد و با دستگاه‌های رصد کننده در ارتباط است.

وی افزود: اگر بهترین سند هم نوشته شود و نظارت نباشد فایده‌ای ندارد لذا بحث نظارت تقویت شد و از مسئولان مربوطه پاسخ می‌خواهیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سند دانشگاه اسلامی گفت: مسئولیت اجرایی‌سازی سند دانشگاه اسلامی عمدتا به نهاد رهبری سپرده شده است، الان بخش‌های مختلف کشور مانند سازمان بازرسی هم این موضوع را پیگیری می‌کنند.  

در ادامه دکتر مهدی ایمانی مقدم گفت: امروزه ما به همدلی بیشتر نیاز داریم و در این دوره هم‌اندیشی، اساتید و خانواده‌های آن‌ها با هم انس می‌گیرند که آثار و برکات کارگاه‌ها را بیشتر می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین ایمانی مقدم افزود: در فضای آموزش عالی گاهی بحث‌هایی رخ می‌دهد که ارتباط و شرایط را سخت می‌کند لذا آموزش‌های حرفه‌ای و اخلاقی نیاز است.

وی با اشاره به حضور ۱۵۰ عضو هیئت علمی در این دوره گفت: ویژگی مهم دوره امسال برگزاری کارگاه‌های تخصصی است که در ۸ مرحله برنامه‌ریزی شد.

حجت الاسلام ایمانی مقدم افزود: ما ۲ دوره برای اساتید جدیدالاستخدام داشتیم که آیین‌نامه‌ها و اخلاق حرفه‌ای مرور شد و همچنین دو دوره برای گروه علوم انسانی و یک دوره برای علوم پایه و فنی بود.

گفتنی است که این دوره هم‌افزایی از ۲۹ تیرماه آغاز شده است و به مدت یک ماه با برگزاری کارگاه‌های مختلف ادامه دارد.

p1

p2

p3

p4

p5

p7

p6

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه