پیام معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد به مناسبت روز دانشجو

ارسال شده در تاریخ :

دکتر ابوالفضل غفاری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه در پیام زیر، سالگرد حماسه شهادت دانشجویان بزرگ‌نیا، قندچی و شریعت‌رضوی در 16 آذر 1332 و روز دانشجو را به جامعه علمی و نخبگانی و به ویژه دانشجویان استکبارستیز تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه متن پیام به این شرح می باشد:

حماسۀ ضداستبدادی و ضداستکباری 16 آذر 1332، در تاریخ درخشان ایران، نماد روحیۀ حق‌گرای دانشجویان مبارز و مظهر از خودگذشتگی در راه عدالت، استقلال، آزادی و عزت‌طلبی در سایه فرهنگ بلند اسلام و تشیع است. اکنون نیز در ادامه این راه، دانشجویان ایران اسلامی سعی دارند ایران را به عنوان قطب و الگوی سیاسی، علمی و فرهنگی منطقه به جهان معرفی نمایند.

روز دانشجو، روز طلوع اندیشه‏‌های نو، روز انسان‏های فرهیخته و بالنده، روز اندیشه‏‌های ناب و پاک، روز دانشجویان آزاده و ظلم‌ستیز است و دانشجویان جوان آگاه، از سال ۱۳۳۲ تاکنون، کماکان شاهد تداوم خط سرخ شهادت در دفاع از آرمان‏های اسلامی، انقلابی و ملی خویش برای اعتلای کشور هستند.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدای ایران و به‌ ویژه شهدای دانشجو، فرا رسیدن شانزدهم آذر و روز دانشجو را به همه دانشگاهیان و تک‌ تک دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد تبریک عرض می‌‌نمایم و امیدوارم به یاری خدا و توجهات امام عصر و درس‌های مقام معظم رهبری، دست در دست هم، با تلاش و کوشش و همدلی، به سوی سعادت و سربلندی و عظمت تمدن اسلامی-ایرانی، از جنبش و تلاش باز نایستیم.

 ما برترین هستیم اگر مؤمن باشیم.

ابوالفضل غفاری

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه