برگزاری نشست صمیمانه‌ی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با یاوران علمی خانم

ارسال شده در تاریخ :

روز سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه 1403، دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با یاوران علمی خانم دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، در ابتدا، دکتر وحیده فخار، مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان گفت: دکتر میرزائی شهرابی از ابتدای ریاست خود توجه‌ ویژه‌ای به امور بانوان داشته‌اند و ثابت کرده‌اند که اهل شنیدن هستند.

در این دیدار که در پارک بانوان دانشگاه برگزار شد، یاوران علمی به بیان مشکلات و پیشنهادات خود در حوزه‌ها و واحدهای مختلف پرداختند.

از جمله موارد مطرح شده در این جلسه می‌توان به رسیدگی و تعمیر سیستم‌های تهویه سالن‌های ورزشی، به کارگیری مربیان باتجربه در کلاس‌های ورزشی، تأسیس پیست دوچرخه‌سواری استاندارد، راه‌اندازی مجدد مرکز مشاوره تندرستی، بهبود وضعیت خوابگاه‌ها، اعطای تسهیلات رفاهی به کارمندان در راستای کاهش فشار و استرس کاری، ضرورت ایجاد سرویس ایاب و ذهاب، برقراری مجدد برخی از رفاهیات، تأسیس مدرسه برای تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه، کم کردن ساعت کاری بانوان متأهل، اعطای وام بدون بهره یا کم‌بهره، ادامه تحصیل کارمندان، تناسب کار محوله با سنوات و سابقه کاری، پیگیری ابلاغ شیوه‌نامه کارشناسان آزمایشگاه و تهیه اقلام و تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه، کاهش هزینه‌های مرکز رفاهی بهشهر و مرکز مشاوره دانشگاه، فراهم کردن امکان ارتقا و تعیین کارشناس مسئول در نشریات علمی، بهبود وضعیت نیروهای خرید خدمت( شرکتی) و پیگیری اعمال نشدن مدارک تحصیلی در حقوق ماهیانه آن‌ها اشاره کرد.

در ادامه دکتر فخار افزود: دانشگاه فردوسی مشهد از دانشگاه‌های پیشگام در زمینه‌ی حمایت از مادران و به‌کار‌گیری سیاست‌های حمایت از جوانی جمعیت است. وی همچنین از پیگیری و به جریان افتادن اصلاحاتی از جمله شناور کردن ساعت کاری بانوان در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و آغاز به کار بخش شیرخوار مهد کودک دانشگاه خبر داد.

سپس دکتر میرزائی ضمن تشکر از زحمات دکتر فخار و کلیه همکاران، به مسائل مطرح شده پرداخت و پاسخ های لازم را ارائه نمود.

دکتر میرزائی شهرابی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین کارهای بنده تا زمانی که در دانشگاه فردوسی مشهد حضور دارم، ارتباط قوی و مستمر با یاوران علمی و دانشجویان است.

رئیس دانشگاه درباره‌ی ارزش و احترام بانوان در فرهنگ اسلامی و ایرانی گفت: به مشارکت خانم‌ها در مسائل فرهنگی اعتقاد راسخ دارم و تا جایی که قوانین مانع نشود، از تمامی منابع موجود برای رسیدگی به درخواست‌ها استفاده خواهم کرد و در صدد تغییر ساختارها بر اساس اقتضائات امروز کشور هستم.

در پایان این دیدار، دکتر میرزائی از حاضران درخواست کرد که در پیش‌برد کارها و تحقق اهداف، متفاوت‌تر از قبل کارها را انجام دهند و تمام مطالبات را هر طور که شده به گوش وی برسانند.

 

خبرنگار: سحر هاشمی نسب

عکاس: مرضیه کارگر

p1

p2

p3

p4

p5

p6

p7

p8

p9

p11

p10

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه