آیین افتتاح باغ شهدای دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد همزمان با 15 اسفند ماه روز درختکاری، آیین افتتاح باغ شهدای دانشگاه فردوسی مشهد با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ، دکتر طاهری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی ، دکتر سید حسین سید موسوی مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی و برخی از میدران و روسای دانشکده های دانشگاه، مدیر کل منابع طبیعی خراسان رضوی همچنین تعدادی از جانبازان معزز و اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد و کارکنان محیط زیست استان در پردیس دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در این آیین ضمن خیر مقدم به حاضرین  از جانبازان و شهدا به عنوان بانیان آسایش و آرامش کنونی کشور یاد نمود و با اشاره به آیه ای از قران کریم که می فرماید هرگز به نیکی نمی رسید مگر اینکه از چیزی که دوست دارید انفاق کنید، آن را مصداق کامل و بارز جانبازان عزیز برشمرد که از مهمترین چیز که همان جان خود بود گذشتند و از این سرزمین دفاع نمودند.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: شهدا زنده اند و باید این زنده بودن آن ها را کاملا درک کنیم. ایشان در پایان سخنان خود با تشکر از ستاد شاهد و ایثار گر دانشگاه فردوسی مشهد برای برگزاری این مراسم، کاشتن هر نهال به نام یک شهید را شروع امری بزرگتر دانست که در آینده به نام هر دانشجو و استاد، نهالی در پردیس دانشگاه فردوسی مشهد کاشته می شود.

این مراسم با خیر مقدم دکتر سید حسین سید موسوی مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی و قرائت بیانیه روز درختکاری توسط مدیر کل منابع طبیعی خراسان رضوی ادامه یافت و سپس حاضران به  کاشت 168 نهال به یادبود 168 شهید دانشگاهی  اقدام نمودند.

لازم به ذکر است اجرای گروه سرود جوانان آوای و اجرای سرود بچه های ایران زمین مهد کودک دانشگاه و مولودی خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

tree14002

tree14003

tree14004

tree14005

tree14006

tree14007

tree14008

tree14009

10

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه