نشست بررسی پیشنهادات حوزه‌های مختلف دفتر مشترک به توان شهر برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

روز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳، نشست بررسی پیشنهادات حوزه‌های مختلف دفتر همکاری مشترک شهرداری مشهد و دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دکتر بذرافشان، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و حوزه ریاست دانشگاه، دکتر سید رحمان میرزائیان، مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد، محمد سهیلی، مشاور عالی شهردار مشهد، اسماعیل‌زاده، رئیس سازمان توسعه اقتصادی دانشگاه و جمعی از کارشناسان شهرداری و نمایندگان دانشکده‌ها و معاونت‌های دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این نشست که به منظور معارفه نمایندگان هر حوزه و همچنین بیان پیشنهادات در راستای افزایش همکاری برگزار شد، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تفاوت‌های ذاتی جامعه دانشگاهی با شهرداری تصریح کرد: در دانشگاه با نگاه جستجوگرایانه به دنبال تولید دانش جدید هستیم و ممکن است نتیجه طولانی مدت باشد در حالی که در شهرداری این نگاه قابل پذیرش نیست.

دکتر حسین بذرافشان افزود: ما در پژوهش‌های علمی گاهی به نتیجه نمی‌رسیم و این خود یک دستاورد است در حالی که در جامعه و صنعت مفاهیم و شاخص‌‌ها گونه‌ی دیگری دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این تفاوت باید به دنبال راهی برای ایجاد همکاری باشیم و شروطی را تعیین کنیم.

دکتر بذرافشان استفاده از افرادی که سابقه فعالیت در هر دو حوزه را دارند، مؤثر دانست و تصریح کرد: این گونه افراد نقش کلیدی دارند لذا لازم نیست تمامی افراد دانشگاهی آمادگی برای همکاری داشته باشند و با تعداد افراد کم نیز می‌توان اقداماتی را رقم زد.

در ادامه مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه این مجموعه نگاه خود را از مطالعات صرف به راه‌حل‌های نوآورانه و تکنولوژی محور تغییر داده است تأکید کرد: خلاقیت نه تنها باعث حفظ و بقا سازمان می‌شود بلکه می‌تواند با ارتقای خدمات به پیشرفت شهر کمک کند.

دکتر سید رحمان میرزائیان افزود: تخصص و دانش در کنار تجربه، دو بال ایجاد خلاقیت و نوآوری را شکل می‌دهند و ما برای این موضوع اولویت‌مان همکاری با دانشگاه فردوسی مشهد است.

وی با اشاره به ایجاد دفتر مشترک «به توان شهر» در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: پیش‌تر هم چنین دفاتری داشتیم اما با توجه به نگاه جدید شهرداری و استقبال دانشگاه فردوسی مشهد، تصمیم به توسعه‌ی این فضا کردیم.

دکتر میرزائیان تأکید کرد: ما در این دفتر به دنبال این هستیم که تمامی تعاملات بین این دو نهاد با فرآیندهای تعریف شده باشد و همچنین پروژه‌ها آسان‌ و سهل‌الوصول‌تر انجام شود.

وی افزود: وظیفه‌ی این دفتر این است که قراردادها را پیگیری کند و به نتایج برساند، ما نیز از جامعه دانشگاهی انتظار داریم که راهکارهای کاربردی ارائه دهد.

در ادامه این نشست مشاور عالی شهردار مشهد در خصوص ایجاد دفتر «به توان شهر» گفت: پیش از این دانشگاه در حد نیاز به شهرداری پاسخ می‌داد اما در رویکرد جدید مبنا بر این است که حوزه‌های مشترک مأموریتی را شناسایی کنیم و طبق آن برخی از سیاست‌ها تنظیم شود.

محمد سهیلی با اشاره به اینکه لازم است شاخص‌هایی برای موفقیت این دفتر تعریف کرد گفت: باید مشخص کنیم که نقش دفتر مشترک در تحقق برنامه راهبردی دانشگاه و همچنین در پاسخگویی به مسائل چقدر است.

گفتنی است که نمایندگان معاونت‌های مختلف شهرداری مشهد و همچنین نمایندگان معاونت‌‌ها و دانشکده‌های دانشگاه فردوسی مشهد حاضر در این نشست به ارائه دیدگاه و پیشنهادهای خود برای همکاری بیشتر با یکدیگر پرداختند.

p1

p2

p3

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه