آیین تبادل تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری مشارکتی گرین وب برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری مشارکتی گرین وب با حضور دکتر رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر اخلاقی امیری سرپرست دانشکده مهندسی، دکتر یوسف‌ثانی مدیر نوآوری و مالکیت فکری دانشگاه، دکتر پناهی مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه، مهندس سیدحسن هاشمی، رئیس هیئت مدیره هلدینگ دانش‌بنیان گرین‌وب، مهندس محمدی مدیرعامل و سایر مدیران این هلدینگ، روز دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه 1403 در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد امضا و مبادله شد.

لازم به ذکر است مذاکرات مربوط به تأسیس این مرکز نوآوری طی چندماه گذشته فیمابین دانشکده مهندسی و هلدینگ گرین وب صورت گرفته است و محل استقرار این مرکز در دانشکده مهندسی می‌باشد.

دکتر رضوی در این جلسه با اشاره به اینکه انتظار از دانشگاه تنها تربیت فارغ‌التحصیلان نیست، گفت: اثرگذاری اجتماعی سال‌هاست که به عنوان رسالت دانشگاه تعریف شده است و این مهم بدون مشارکت نهادهای جامعه امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در حوزه نوآوری در ابتدای راه هستیم، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که دانشجویان وارد زمین مشترک جامعه و صنعت شوند و با این اقدام، اهداف دانشگاه که تولید ثروت، دانایی، عزت و قدرت است میسر خواهد شد.

دکتر اخلاقی امیری به رویکرد دانشگاه برای حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم اشاره کرد و گفت: دانشکده مهندسی با توجه به ظرفیت و جایگاهش باید در تبدیل شدن دانشگاه فردوسی مشهد به دانشگاه برون‌گرا و مأموریت‌گرا پیشرو و الگو باشد.

وی افزود: مرکز نوآوری گرین وب می‌تواند الگوی مناسبی در توسعه مراکز نوآوری مشارکتی در دانشگاه باشد و خدمات آن نه تنها به دانشکده مهندسی، بلکه به سایر دانشکده‌های دانشگاه ارائه خواهد شد.

دکتر یوسف‌ثانی با بیان اینکه رویکرد دانشگاه در راستای تقویت و توسعه نوآوری است، گفت: ارتقای فرهنگ نوآوری و نوآفرینی و نیز راه‌اندازی مراکز نوآوری به عنوان بستری برای کاربست عملی مفاهیم نظری، دو مأموریت اصلی مدیریت نوآوری دانشگاه است و این مدیریت تلاش دارد در راستای پرورش انسان ارزش‌آفرین و تربیت دانشجو گام بردارد.

در ادامه مهندس محمدی به ارائه فعالیت‌های مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت و اضافه کرد: این هلدینگ از سه دهه پیش در فضای کسب و کار ایران حضور دارد و اگر به بحث نوآوری توجه نمی‌داشت، نمی‌توانست موفقیت‌های موردنظر را کسب کند.

وی با تأکید بر اهمیت پرورش و توانمندسازی دانشجویان افزون بر آموزش تخصصی آن‌ها، اظهار امیدواری کرد که حضور در دانشگاه و به کارگیری الگوهای بین‌المللی و بومی‌سازی آن‌ها بر اساس فرهنگ و نیازهای کشور، بتواند منجر به بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های طرفین گردد.

در پایان این مراسم نیز تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری گرین وب توسط طرفین امضا و مبادله شد.

شایان ذکر است قرارداد اجرایی این مرکز به زودی فیمابین دانشکده مهندسی و شرکت گرین وب امضا خواهد شد و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، با ایجاد زیرساخت‌های لازم، مرکز نوآوری گرین وب در کمتر از ۵ ماه آماده ارائه خدمات خواهد بود.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه