صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۹۸۳۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد از اعزام 8400 دانشجو از سراسر استان به اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته 2800 نفر افزایش داشته است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مسعود میرزایی، سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد، امروز 17 بهمن ماه در نشست خبری قرارگاه شهید علم‌الهدی ویژه اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی قرار است سه تا پنج درصد دانشجویان دانشگاه فردوسی راهی اردوی راهیان نور شوند که عددی بین ۸۴۰ تا ۸۵۰ نفر هستند و در مجموع برنامه‌ریزی برای اعزام ۱۰۰۰ دانشجو را در دستور کار داریم.

وی بیان کرد: از ۲۳۰ هزار دانشجوی دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای و فرهنگیان در سطح استان تعداد ۲۰ هزار نفر برای اردوی راهیان نور ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۸۴۰۰ نفر به کربلای ایران اعزام می‌شوند. در سال گذشته ۵۶۰۰ دانشجو از استان به سفر معنوی راهیان نور اعزام شده‌اند.

میرزایی با بیان اینکه بودجه دانشگاه فردوسی در شأن این دانشگاه نیست تصریح کرد: با وجود اینکه برای تأمین خدمات اعزام مشکلات زیادی داریم، اما همچنان در صحنه هستیم و هدف ما بسترسازی و ایجاد شرایط به بهترین نحو برای شرکت دانشجو در این اردو است.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی در اولویت برنامه‌های راهبردی دانشگاه است ادامه داد: سعی کرده‌ایم شرایط حضور دانشجویان با هر طرز فکر و در هر سطحی را فراهم کنیم. تنها کشوری هستیم که به پتانسیل جوانان توجه داریم و در دانشگاه فردوسی با علم به نیروی جوان می‌خواهیم در عرصه فرهنگی، علمی و فناوری قد علم کنیم. 

میرزایی اظهار کرد: در حوزه تأمین منابع مالی جلسات خوبی با مسئولان عالی رتبه در تهران داشتیم و تلاش ما این است برنامه‌ای جامع‌تر و تراز در حوزه فرهنگی داشته باشیم. برگزاری شکوهمند این اردوها را در دستور کار داریم و تلاش ما این است که یک منطق در جریان معرفی موفقیت‌های کشور و نظام اسلامی داشته باشیم.

وی افزود: قرار است در سال ۲۰۴۰ میلادی یک تغییر الگوی ملی در حوزه انرژی در دنیا ایجاد شود و با توجه به اینکه تأمین انرژی در دنیا در این سمت کره زمین اتفاق می‌افتد و کشورهای مستکبر وابستگی به انرژی در این سمت از کره خاکی را برنمی‌تابند در اتاق فکر آنان برنامه‌ریزی شده تا از وابستگی به انرژی فسیلی رها شوند.

میرزایی گفت: در دانشگاه باید آینده‌نگری و فرهنگ‌سازی صورت گیرد و وظایف تک تک ما تعریف شود تا بتوانیم در اهداف عالیه نظام عامل باشیم و از آنجا که خراسان رضوی نخبه‌خیز است در این راستا حمایت مسئولان را می‌طلبد.

انتهای پیام