چاپ کتاب توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه الزهرا در انتشارات معتبر Elsevier

ارسال شده در تاریخ :

کتابی با عنوان «هیبریدهای مبتنی بر پلی‌اکسومتالات و کاربردهای آن‌ها» توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه الزهرا در انتشارات معتبر بین‌المللی Elsevier منتشر شد.

این کتاب به کوشش دکتر مسعود میرزائی شهرابی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر مجید ممهد هروی عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا، در انتشارات معتبر بین‌المللی Elsevier منتشر شده است و به پیشرفت‌های اخیر در مواد هیبریدی و کامپوزیتی مبتنی بر پلی‌اکسومتالات تمرکز دارد.

کتاب فوق به ساختار، ترکیب، طبقه‌بندی و خواص POM‌ها مانند ایزوپلی‌آنیون‌ها، هتروپلی‌آنیون‌ها، پلی‌اکسومتالات‌های حفره‌دار می‌پردازد و سپس چارچوب‌های باز مبتنی بر پلی‌اکسومتالات (POM-OFs) را که شامل معرفی تاریخی این ترکیبات و استراتژی‌های مصنوعی آن‌ها می‌شوند را ارائه می‌دهد. تنوع ساختاری و کاربردهای نسبی POM-OFs نیز پوشش داده شده است.

بخش‌های دیگر به استراتژی‌های مصنوعی، تنوع ساختاری و کاربردهای نسبی چارچوب‌های فلزی-آلی متخلخل مبتنی بر پلی‌اکسومتالات می‌پردازند. پلیمرهای کوئوردیناسیونی مبتنی بر پلی‌اکسومتالات‌ها (POMCPs) و چارچوب‌های میزبان-میهمان مبتنی بر پلی‌اکسومتالات در بخش های پایانی معرفی شده‌اند.

این کتاب یک مرجع ضروری و بین رشته‌ای برای شیمی‌دانان معدنی، بیوشیمی دانان و دانشمندان علم مواد است که در دانشگاه و صنعت کار می کنند.

https://shop.elsevier.com/books/polyoxometalate-based-hybrids-and-their-applications/heravi/978-0-323-91731-5

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه