چاپ کتاب توسط اساتید دانشگاه فردوسی مشهد در انتشارات معتبر بین‌المللی انجمن سلطنتی شیمی RSC

ارسال شده در تاریخ :

کتاب «چارچوب های فلز-آلی در شیمی تجزیه» به کوشش دکتر مسعود میرزائی شهرابی، عضو هیئت علمی گروه شیمی معدنی و دکتر امیر حسن امیری، عضو هیئت علمی گروه شیمی تجزیه دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد به همراه تعدادی دیگر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی در انتشارات انجمن سلطنتی شیمی RSC به چاپ رسیده است.

در این کتاب به یکی از خطوط تحقیقاتی کنونی در شیمی تجزیه، طراحی و استفاده از مواد جدید با گزینش پذیری بالاتر و عملکرد تحلیلی بهبود یافته در مراحل مختلف آنالیز شیمیایی است. از این نظر، چارچوب‌های فلزی-آلی (MOFs) به عنوان یک جایگزین بالقوه برای مواد تجاری موجود فعلی توجه محققین را به خود جلب کرده‌اند.

MOF‌ها مجموعه‌ای جالب از خواص، مانند توپولوژی‌های ساختاری متنوع، اندازه منافذ قابل تغییر، تخلخل بالا، سطح قابل تنظیم، ترکیب متنوع و عملکرد همه کاره را از خود نشان می‌دهند.

این کتاب MOF‌های چند منظوره را در مراحل آماده‌سازی نمونه، ادغام و تشخیص شیمی تجزیه همراه با کاربرد MOF ها در روش های تحلیلی سبز پوشش می‌دهد. این کتاب به عنوان یک کتاب مرجع برای محققان، دانشمندان و مهندسان علاقه‌مند به توسعه مواد هوشمند و جدید و همچنین محققانی که علاقه‌مند به توسعه برنامه‌های کاربردی جدید هستند، خدمت شایانی می‌تواند داشته باشد.

https://books.rsc.org/books/edited-volume/2096/Metal-Organic-Frameworks-in-Analytical-Chemistry

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه