نشست پرسش و پاسخ دانشجویان با معاون رییس‌جمهور در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

 

نشست صمیمانه و پرسش‌وپاسخ دانشجویی با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور روز چهارشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۱ در تالار رودکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، در این مراسم نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و تعدادی از دانشجویان موضوعاتی از جمله مشکلات ایثارگران و جانبازان، وضعیت قراردادهای کارکنان این سازمان و مشکلات اقتصادی را بیان کردند.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوالات گفت: اکنون حساس‌ترین مسئله و خط قرمز رئیس‌جمهور سفره مردم است و معتقدم تورم به عنوان اصلی‌ترین مسئله دولت باید علمی و منطقی کنترل شود.

نماینده پیشین مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه گفته می‌شود ضعف در قانون است یا اجرای آن، جای بحث است، در کشور ما قانون‌ها آرمانی نوشته می‌شود و به مقام اجرا نمی‌رسد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: در حوزه ایثارگران این دو موضوع را بررسی کردیم و متوجه شدیم مکررا قانون‌نویسی انجام شده و فقط ۱۹ درصد آن به اجرا رسیده که طی یک سال اخیر آن را به ۲۹ درصد رسانده‌ایم.

او در خصوص جذب نیرو در دستگاه‌های دولتی گفت: در دوره‌هایی دستگاه‌ها به نیروی انسانی نیاز داشتند و بدون رعایت مقررات جذب صورت گرفته که حالا حقی برایشان ایجاد شده است.

معاون رئیس جمهور در خصوص اعتراضات اخیر کشور تصریح کرد: در قانون اساسی اظهارنظر برای همگان آزاد است تا جایی که به دروغ و تهمت به دیگران تبدیل نشود اما وقتی یک اقدامی  موجب صدمه زدن به اموال عمومی، اموال مردم و جان آن‌ها می‌شود وظیفه یک حکومت مسئول این است که فضای آرام ایجاد کند و جلوی آن را بگیرد.

او اضافه کرد: این‌گونه نیست که مردم ما در این سال‌‌ها فرصتی برای بیان نظرات خود نداشتند چرا که طی چهل سال گذشته تجمعات متعددی از جمله در بنیاد شهید برای استیفای حقوق صورت گرفته است.

 در این نشست ۲ ساعته دکتر ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی، دکتر غفاری معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی و جمعی از مدیران اساتید، دانشجویان و دبیران تشکل‌ها و دانشجویان نیز حضور داشتند.

خبر از زکیه سلیمی

 

170091385

photo_2022-12-29_07-49-28

 

170091477

 

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه