نشست بررسی ظرفیت‌های همکاری مشترک دانشگاه فردوسی مشهد و شهرداری مشهد برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

 نشست بررسی ظرفیت‌های همکاری مشترک دانشگاه فردوسی مشهد و شهرداری مشهد با حضور سیدرحمان میرزائیان، مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد، دکتر حسین باغگلی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، دکتر حسین بذرافشان، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و حوزه ریاست، دکتر امیرحسن امیری، رئیس پارک علم و فناوری، دکتر مهدی پناهی مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه، اسماعیل‌زاده، رئیس سازمان توسعه اقتصادی دانشگاه، دکتر سیدهاشم میری، رئیس دانشکده علوم و جمعی از دانشگاهیان روز یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ در دانشکده علوم برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد با اشاره به ظرفیت علمی دانشگاه‌ها گفت: یکی از دغدغه‌های شهرداری، چگونگی خدمات‌رسانی به شهروندان است که برای اجرای هر روش نیازمند حضور یک مجموعه علمی در کنارمان هستیم.

سیدرحمان میرزائیان افزود: ما تاکنون از ظرفیت دانشگاه فردوسی مشهد استفاده کرده‌ایم اما شکل ساختار یافته‌ای نداشته است و گاهی با زیر مجموعه‌های دانشگاه تفاهم‌نامه داشتیم.

وی همچنین اضافه کرد: در مجموعه شهرداری به عنوان ابر سازمان خدمات‌رسانی شهری نیازمند وجوه علمی موضوعات هستیم. هم اکنون همایش حاشیه شهر در حال برگزاری است و در تلاش هستیم تا برگزاری برنامه‌های تخصصی در دانشگاه فردوسی مشهد باشد.

در ادامه معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ما با شهرداری مشترکات زیادی داریم اما مأموریت سازماندهی شده نداریم، اگر کانال ارتباطی شهرداری و دانشگاه مشخص باشد کنترل و پیگیری قراردادها نیز بهتر انجام می‌شود.

دکتر باغگلی افزود: پیشنهاد می‌کنیم برای مسائل مالی از طریق تهاتر، پروژه‌هایی را در نظر بگیریم مثلا دانشگاه می‌تواند خدماتی را در حوزه اتوبوس‌رانی و فضای سبز از شهرداری بگیرد و معادل آن در قراردادها تعیین شود.

وی همچنین به نقش دانشجویان در ارتباط با شهرداری پرداخت و گفت: حضور دانشجویان در فضای شهری کم بوده در حالی که استفاده از این ظرفیت می‌تواند کم هزینه‌تر باشد، معتقدیم دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد می‌توانند فعالیت‌های فرهنگی و علمی را در کارخانه نوآوری رقم بزنند.

دکتر باغگلی افزود: همچنین می‌توان پروژه‌های فرهنگ سازانه برای دانشجو داشته باشیم که دانشجو در شهر به مسائل شهری فکر کند و برای آن راهکار پیدا کند.

مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه فردوسی مشهد در این نشست با انتقاد از نوع پرداختی‌های شهرداری در قراردادهای گذشته گفت: فرآیندهای مالی در شهرداری وضعیت خوبی ندارد و پاسخگویی نیز به خوبی انجام نشده  است که تبعات این موضوع به جامعه بازمی‌گردد.

دکتر پناهی با اشاره به اینکه بیشترین حجم قراردادهای نفتی کشور با دانشگاه‌ را دانشگاه فردوسی مشهد دارد اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که داریم، تعاملات پژوهشی با شهرداری مشهد کم است و ما حتی برای رفع مشکلات و مدیریت مالی شهرداری حاضر به عقد قرارداد هستیم.

وی به رفع مشکل ترافیک شهری مشهد نیز اشاره کرد و افزود: این موضوع باید حل شود و پیشنهاد می‌شود پروژ‌ه‌ای جامع به صورت پایلوت در یک محدوده اجرا کنیم.

در پایان این نشست حاضران از دفتر مشترک شهرداری و دانشگاه که تحت عنوان «به توان شهر» در دانشکده علوم قرار دارد بازدید کردند.

 

p2

p3

p4p5

p6

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه