نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به نماینده هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران و اعلام آمادگی برای پذیرش دانشجویان اخراج شده آمریکایی

ارسال شده در تاریخ :

متن نامه دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به نماینده هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران و اعلام آمادگی برای پذیرش دانشجویان اخراج شده آمریکایی در تجمعات دانشگاهی علیه رژیم غاصب صهیونیستی به شرح زیر است:

جناب آقای پریزنر عزیز،

امیدوارم این نامه در حالی به دست شما رسیده باشد که در تندرستی و سرزندگی کامل باشید.

به دنبال بازدید اخیر شما از دانشگاه فردوسی مشهد، اینجانب احساس تکلیف کردم تا حمایت شما را جهت راه‌اندازی یک ابتکار حیاتی و مهم جلب کنم.

با توجه به اخراج دانشجویان آمریکایی توسط دولت آمریکا، به خاطر مشارکت آنها در تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت از غزه، دانشگاه فردوسی مشهد پیشقدم شده تا به این دانشجویان، بورسیه و پذیرش رایگان اعطا کند. این ابتکار، نشانگر تعهد ما به آزادی اکادمیک، و پایبندی به حمایت از عدالت در بسترهای آموزشی در سراسر جهان می‌باشد.

ما در نظر داریم که مواضع و اقدامات خود را از طریق یک اعلامیه رسمی به اشتراک بگذاریم. همچنین مشتاقیم طرح ما توسط یونسکو و شبکه "تأثیرگذاری دانشگاهی سازمان ملل(UNAI)" منتشر گردد. مساعدت شما در راستای تسهیل انتشار این اعلامیه جهت گسترش پیام ما و تضمین بازتاب آن در سطح جهانی، حیاتی خواهد بود.

از شما بخاطر در نظر گرفتن درخواست ما سپاسگزاریم. حمایت شما در این مساله حیاتی و ارزشمند است.

با کمال احترام

دکتر مسعود میرزائی شهرابی

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه