نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از دانشجویان حامی فلسطین

ارسال شده در تاریخ :

نامه دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از دانشجویانی که شجاعانه علیرغم سرکوب شدید پلیس آمریکا، با تحصن و تجمع صدای مردم مظلوم غزه شدند و توقف نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی را خواستارند.

متن نامه دکتر میرزائی به شرح زیر است:

همکاران محترم

دانشگاه‌های ما، به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری جهت تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند. ما در دانشگاه فردوسی مشهد، عمیقاً احساس می‌کنیم که باید نگرانی خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه، و به طور مشخص تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل ابراز کنیم.

اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده است، عمیقاً نگران کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی‌ ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می شود.

با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه، از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ما است که اقداماتی را که حقوق بشر را نقض می کند، محکوم کنیم، و در مورد این نگرانی‌های فوری و حیاتی جهانی، گفت‌و‌گوی باز را تشویق کنیم. به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای تحقیق انتقادی و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.

 ما از همه دست اندرکاران می خواهیم که قاطعانه از این اصول حمایت کنند، تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی مجدداً تاکید کنیم.

 با احترام و دعوت به اقدام،

پروفسور مسعود میرزائی شهرابی

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه