مراسم تقدیر از برگزیدگان آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

روز شنبه 31 اردیبهشت ماه 1401، به منظور قدرشناسی از تلاش و مجاهدت اعضای محترم هیئت علمی دانشکده در گروه های آموزشی و مدیران، کارشناسان و دست اندر کاران امر مقدس آموزش، مراسمی با حضور هیئت رئیسه دانشکده، اساتید، مدرسان و کارشناسان دانشکده در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی برگزارشد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید، سخنران آغازین این گردهمایی، دکتر رضا ولی زاده، رییس دانشکده بود. ایشان با تجلیل و تقدیر از مدیریت سابق دانشکده، حمایت و همراهی همه اساتید و کادر آموزش و پشتیبانی دانشکده را در ایام فراگیر شدن بیماری ویروسی ستود و همراهی و اهتمام یکایک اساتید و کارشناسان دانشکده را برای تحقق امر خطیر حضوری شدن برگزاری کلاس ها، ارج نهاد.

دکتر ولی زاده افزود: توانمندی و سرآمدی همه اعضای دانشکده با توجه به فرصت محدود و ابلاغ تصمیم برای بازگشایی دانشگاه ها، در این برهه به ثبوت رسید و دانشکده کشاورزی از جنبه های علمی و عملی همچنان جایگاه رفیع خود را حفظ نمود و تجربه گرانسنگ خود را به نمایش گذاشت.

در ادامه دکتر حسن مرعشی، معاون آموزشی و فرهنگی دانشکده، در سخنانی ضمن گرامیداشت ایام بزرگداشت مقام معلم و هفته گرامیداشت سرآمدی آموزش گفت: از نظر ما در شرایط حاد پدیده بیماری و شیوه آموزش مجازی، همه اعضای دست اندر کار آموزش سرآمد هستند، همه دوران سختی را پشت سر نهادند و تفاوت ها، بسیار اندک و تلاش همه ستودنی بود.

وی ابراز کرد: ما وظیفه داریم زیرساخت های آموزش را فراگیر کرده و گرد آوریم و در این راستا امر و نهی نمی کنیم، چرا که ایمان داریم اساتید دانشکده، خودشان در همدلی و همراهی همیشه پیش قدم بوده اند.

در این مراسم و در ادامه، دکتر عبدالرضا باقری، قائم مقام سابق وزارت عتف و رئیس اسبق دانشگاه فردوسی و استاد گروه آموزشی بیوتکنولوژی کشاورزی دانشکده که از حاضران مراسم بود نیز در سخنانی، از همه دست اندرکاران دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، که در بنیان نهادن زیر ساخت های ذی قیمت آن تلاش و همت به خرج داده اند، در آستانه پنجاهمین سالگرد تاسیس و راه اندازی این دانشکده مهم و مؤثر در کشور، تشکر کرد و یاد همه اعضای فعلی و گذشته آن را گرامی داشت.

دکتر باقری افزود: باید همسو با تحولات علمی دنیا و هم جهت با ویژگی ها و نیازمندی های نسل جدید دانشگاهی حرکت کنیم و برای استقرار دانشگاه جامعه محور و کارآفرین از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

استاد گروه آموزشی بیوتکنولوژی دانشکده کشاورزی افزود: اشتغال فارغ التحصیلان، تغییرات اقلیمی، اقلیم شکننده کشور و استان خراسان را باید دریابیم و با همفکری همه اعضای هیات علمی، مانیفست جدیدی را در آستانه پنجاه سالگی خلق کنیم.

وی ادامه داد: بازنگری در آموزش ها، پژوهش ها و کارآمد کردن فارغ التحصیلان، مهارت افزایی و باز کردن عرصه های نوین اشتغال آفرینی را باید به عنوان کاری بدیع در سرلوحه امور قرار دهیم. ما از بیکاری جوانان آزرده هستیم و باید آغاز گر یک حرکت علمی جمعی با کمک اعضای جوان و اعضای با سابقه دانشکده، برای آماده کردن جوانان برای ورود به عرصه کار باشیم.

در بخشی دیگر از مراسم، خانم دکتر نسرین مشتاقی، معاون پیشین آموزشی و فرهنگی دانشکده، ضمن گرامیداشت مقام و مرتبه معلم و تشکر از همه اعضای هیئت علمی دانشکده، تلاش سخت آنان در دوران آموزش مجازی و برگزاری کلاس های غیر حضوری را دوره ای سراسر تجربه، چالش، مهارت، اثرگذاری، آینده سازی، تربیت و رهیافت های ارزشمندی از آموزش به سبکی دیگر دانست. ایشان همچنین گزارشی از نحوه ارزشیابی، ترکیب و نحوه عمل ارزیابان و فرآیند انتخاب برگزیدگان گروه های آموزشی و... را برای حاضران تشریح کرد و از تلاش های شبانه روزی و پر ثمر همکاران و کارشناسان اداره آموزش و مرکز امور رایانه دانشکده که طی چند سال اخیر به شکلی فعال و مسئولیت پذیر، امر آموزش مجازی را به شکوفایی و ثبات رساندند تقدیر نمود.

در ادامه این مراسم، با پخش کلیپی، یاد و خاطره درگذشتگان دانشکده کشاورزی طی یکی دو سال اخیر گرامی داشته شد و حاضران علو درجات و شادی روح آنان را از درگاه خدواند عالم مسئلت نمودند.

پایان بخش این مراسم، معرفی برگزیدگان بود، در این بخش از یکایک برگزیدگان و منتخبان با اهداء لوح تقدیر، تجلیل بعمل آمد. اسامی برگزیدگان و منتخبان به شرح جدول زیر است. به یکایک آنان تبریک میگوئیم و برایشان سربلندی و حسن عاقبت آرزومندیم.

19

17

16

15

12

11

10

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه