سخنرانی حجت الاسلام حسینی مطلق به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد

ارسال شده در تاریخ :

روز جمعه 11 آذرماه 1401 حجت الاسلام حسینی مطلق رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد به سخنرانی پرداخت. حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی مطلق در سخنان پیش از خطبه‌های خود با اشاره به استقبال و حضور دانشجویان در عرصه های معنوی و انقلابی گفت هرساله در اعتکاف ها و سفرهای راهیان نور با حجم عظیمی از درخواست دانشجویان مواجه هستیم، البته نباید از برنامه ریزی دشمن برای آسیب رساندن به این قشر فرهیخته غافل بود.

وی همچنین در خصوص روز دانشجو در16 آذرماه گفت: در رژیم گذشته برای تصمیم گیری های کشوری از کسی مشورت و اجازه گرفته نمی شد، دشمن بر فضای جامعه و دانشگاه ها سلطه داشت اما امروز جوانان ما در دانشگاه ها به استقلال و فناوری رسیده و دشمن از این موضوع ناراحت است و تلاش دارد شرایط را به قبل برگرداند.

مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی که علاوه بر عراق سایر کشورها در تقابل با ایران بودند و تحریم های شدیدی وجود داشت و به ایران سلاح و موشک نمی فروختند، جوانان دانشگاهی و دانشمندان و مهندسان ما تهدید را به فرصت تبدیل کرده و با مهندسی معکوس موفق به تولید پهپاد و موشک شدند.

حجت‌الاسلام حسینی مطلق با اشاره به وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل افزود: دانشگاه مبدا همه تحولات و نیز مسبب همه مقدرات و سرنوشت کشور است، بنابراین اگر دانشگاه ها اصلاح شود کشور اصلاح می شود چرا که تمامی مسوولان و مدیران و دست اندرکاران نظام از دل همین دانشگاه ها بر می‌خیزند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از ایران قوی هراس دارد، ادامه داد: امروز دشمن روی دانشگاه ها متمرکز شده است و هزینه می کند تا یک دانشجو را از انقلاب جدا و به میدان خود وارد کند، به همین دلیل است رهبر فرزانه انقلاب جهاد تبیین را به عنوان یک وظیفه عمومی مطرح و بر آن تاکید دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: امروز بسیاری از جوانان تحت تاثیر فضای مجازی قرار دارند درحالیکه ما دانشگاه و فضای علمی، فرهنگی، اجتماعی و خوابگاهی را در دست داریم و باید با برنامه های فرهنگی اجتماعی نقش دانشگاه و دانشجو را پررنگ کرد.

حجت‌الاسلام حسینی مطلق افزود: امروز هرکس در هر لباس و هر مقامی اگر هر حرفی یا عملی در راستای ناامیدی جوانان و دانشگاهیان انجام دهد، آب به آسیاب دشمن ریخته است.

وی ادامه داد: بخش عظیمی از شهدای انقلاب در دوران جنگ و پس از آن از دانشجویان و دانشگاهیان بوده و در آشوب های اخیر نیز شهیدان حسین زاده و زینال زاده که در راه امنیت کشور تقدیم شدند از دانشجویان بودند که راه شهدا را ادامه دادند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد ازدواج دانشجویی را یکی از نگرانی های امروزه در دانشگاه ها دانست و افزود: نهاد رهبری در دانشگاه ها سالیان سال است که ازدواج آسان و به هنگام را در دستور کار خود قرار داده است، امروز بسیاری از دانشجویان به دلیل شرایط بد اقتصادی امکان و توان ازدواج را ندارند.

وی گفت: در راستای اقدامات در حال انجام، بزودی قرارگاه مسکن برای دانشجویان متاهل در مشهد و خراسان رضوی راه اندازی خواهد شد.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه