دیدار سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی با اساتید و محققین حوزه اجتماعی و جمعیت دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی، سرپرست دبیرخانه شورا و همکاران با اساتید و محققین دانشگاه فردوسی مشهد به منظور بررسی راهکارهای فرهنگی تمایل به فرزندآوری دیدار کرد.

 دراین دیدار سرپرست دبیرخانه شورا، مقوله جمعیت و تجدید نسل را از جمله موضوعاتی دانست که اگر هر چه زودتر در قبال آن اقدامات عاجل انجام ندهیم، دیگر فرصت از دست می‌رود و جبران مافات ممکن نخواهد بود و گفت: اکنون در بحث جمعیت و تکثیر نسل با یک امر ولایی، یک قانون و یک نظر جامع کارشناسی و متقن مواجهیم. بنابراین همه باید به تکالیف قانونی خود در این عرصه با جدیت عمل کنیم و تمام تلاش و جهد خود را برای اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» به‌کار ببریم.

 تحفه‌گر با اشاره به اینکه، اهمیت بعد فرهنگی پیری جمعیت کمتر از اقتصاد نیست و مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی پیش از علوم بهداشتی به مهم‌ترین ابزار جلوگیری از فرزندآوری در کشور تبدیل شده افزود: الگوهای رفتاری که در میان بخش‌هایی از نسل جوان طرفدار پیدا کرده تا جایی که فرزندآوری در برخی محافل به تمسخر گرفته و نشان از عقب‌ماندگی تعبیر می‌شود! مسئله فرزندآوری دارای ابعاد متفاوتی است که نیاز به بررسی دارد تا در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد. وی ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان قطب علمی شرق کشور، باحضور مقتدرانه وتاثیرگذار اساتید، محققین واندیشکده های متنوع و متکثر از جمله اندیشکده جمعیت می تواند راه برون رفت از ناهنجاری موجود فرهنگی در فرزندآوری را در فرهنگ عمومی ترسیم نمایند.

دراین هم اندیشی حاضرین درخصوص راه های برون رفت از بحران فرهنگی جمعیت به تبادل نظر پرداختند و دکتر حسنی رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد و اندیشکده جمعیت، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با دبیرخانه شورا، نهاد شورای فرهنگ عمومی را در رفع بحران جمعیت تاثیرگذار دانست.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه