حضور دانشگاه فردوسی مشهد در نمایشگاه بین‌المللی معرفی جاذبه‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران

ارسال شده در تاریخ :

دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از سیزده نماینده جمهوری اسلامی ایران به دعوت وزارت عتف، در نمایشگاه بین‌المللی معرفی جاذبه‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران که در کشور سوریه و شهر دمشق برپا شده بود، حضور یافت.

این نمایشگاه صبح یکشنبه 20 خردادماه 1403 با حضور وزیر آموزش عالی کشور سوریه، رئیس سازمان دانشجویان سوریه، سفیر جمهوری اسلامی در سوریه و رئیس دانشگاه دمشق، در دانشکده حقوق دانشگاه دمشق و با مشارکت ۱۳ دانشگاه بزرگ و مهم ایران آغاز به کار کرد.

حسین اکبری سفیر ایران در دمشق اظهار داشت: این نمایشگاه تنها بخش بسیار کوچکی از توانمندی دانشگاه‌های ایران بود.

 وی افزود: دانشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه فناوری و تکنولوژی ایفا می‌کنند که تأثیر مهم و جدی در سرنوشت کشورها دارند. ایران و سوریه نیاز مبرمی به توسعه همکاری علمی و فناوری هستند تا بتوانند تحریم‌های ظالمانه وضع شده توسط دشمنان را خنثی کنند.

دکتر بسام ابراهیم، وزیر آموزش عالی و پژوهش علمی سوریه، بر اهمیت بهره‌گیری از تجربه و ابعاد کاربردی دانشگاه‌های حاضر در این نمایشگاه تأکید کرد و گفت: برپایی این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند فرصتی برای دانشجویان سوریه‌ای باشد تا از خدمات ارائه شده از سوی این دانشگاه‌ها، سیستم آموزشی، برنامه‌های درسی، شهریه‌ها و چگونگی ثبت‌نام آنها اطلاع یابند.

دکتر حسین بذرافشان، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هدف از شرکت در این نمایشگاه علاوه بر جذب دانشجوی بین‌المللی، تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد در کشورهای در حال توسعه می‌باشد. دانشگاه فردوسی مشهد با دو غرفه جذب و معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی در این نمایشگاه حضور یافت.

شایان ذکر است دکتر قاسمی، معاون وابسته نظامی در سوریه، شیرانی، معاون سفیر ایران در سوریه، دکتر واصلی، مسئول دفتر سفارت در دمشق، دکتر مختص‌آبادی، رایزن فرهنگی ایران در سوریه، دکتر سالاروند، سرپرست مدارس ایران در سوریه، اردن و لبنان، رئیس دانشکده حقوق دانشگاه المنتسریه عراق، رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه دمشق و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه سوریه از این نمایشگاه بازدید کردند.

p1

p2

p3

p4

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه