جلسه پرسش و پاسخ هیات رئیسه دانشگاه با دانشجویان به مناسبت روز دانشجو

ارسال شده در تاریخ :

روز دو شنبه  14 آذر ماه 1401 دکتر احد ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد به همراه حجت الاسلام حسینی مطلق رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دکتر غفاری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه در تالار فارابی دانشکده علوم اداری و اقتصادی با دانشجویان دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این جلسه دکتر ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تبریک و شادباش روز دانشجو اضافه کرد: امروز از صحبت‌ها و نظرات شما استفاده می‌کنیم و دغدغه‌های شما می‌شنویم و از آن‌ها در برنامه‌ریزی‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین از مبحث کیفیت که در صنعت مورد توجه است صبحت کرد و ارتباط آن با دانشجو را مطرح کرد: کیفیت به معنای برآورده کردن خواسته مشتری با حداقل هزینه و بالاترین. خواسته‌های مشتری شامل خواسته‌های صریح و تلویحی آن‌ها است.

وی افزود: برای راضی شدن مشتری ابتدا باید مشتری را شناسایی کرد و خواسته‌های او را درک کرد.در دانشگاه عمده خدمات آموزشی، پژوهشی و اجتماعی است و خواسته‌های دانشجویان نیز در این حیطه قرار می‌گیرد.اما فارغ‌التحصیلان و متخصصانی که دانشگاه تربیت می‌کند محصول دانشگاه هستند و صنعت و جامعه مشتریان آن‌ها هستند.لازم است به این زنجیره مشتری‌ها و رضایتمندی آن‌ها توجه کنیم.

در  ادامه بیان کرد: در حوزه خدمات آموزشی و پژوهشی دانشجو مشتری اصلی دانشگاه است و در مبحث کیفیت مشتری سلطان است و لذا توجه به خواست‌های دانشجویان الزامی است.اما با توجه به اینکه دانشجو در آینده محصول دانشگاه است و جامعه و صنعت انتظاراتی از آن‌ها دارد نباید آن‌ها را نادیده گرفت.

در پایان اشاره کرد که در ادامه خواسته‌های شما را خواهم شنید.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسینی مطلق رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن گرامیداشت روز دانشجو اشاره کرد: خروجی این جلسه استفاده از نظرات شما در اداره و مدیریت دانشگاه است.البته ما هم دوست داریم بهترین امکانات آموزشی، رفاهی، فرهنگی و تفریحی برای شما ایجاد کنیم اما در برخی موارد مشکلات مالی مانع ما می‌شوند.به همین خاطر لازم است که در این جلسه هر دو طرف یکدیگر را درک کنیم و این‌گونه مسائل را در نظر داشته باشیم.

پس از آن  با اشاره به فرصت حضور در مشهد مقدس و تحصیل در بهترین دانشگاه کشور اشاره کرد و ادامه داد: از حضور امام رضا (ع) غافل نشوید و این فرصت را مغتنم شمارید.در مواقع غم و اندوه نزد امام رضا (ع) بروید و مطمئن باشید که همچون پدری مهربان از شما حمایت خواهند کرد و بی‌شک راضی برمی‌گردید.

در ادامه این جلسه دانشجویان پرسش‌ها و مسائل خود را بیان کردند و دکتر ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حسینی مطلق رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری و دکتر غفاری معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.

خبر از فائزه قنبری

porsesh2

 

porsesh3

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه