تقدیر سازمان حفاظت محیط زیست از فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اهدای تقدیرنامه به اعضای هیأت علمی و پژوهشگران گروه گیاه‌شناسی پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد از تلاش‌های آنان در حفظ، معرفی و ثبت ذخایر طبیعی کشور قدردانی کرد.

وی ضمن اعلام مراتب سپاسگزاری این سازمان از کشف، نامگذاری و ثبت گونه گیاهی جدید به نام یکی از شهدای محیط‌بان، از نقش فعالیت‌های علمی این همکاران در شناسایی و ثبت سرمایه‌های علمی این مرز و بوم همراه با ارج نهادن به یاد و خاطره شهیدانی که خالصانه برای حفظ این سرمایه‌ها از جان گذشتند، تقدیر نمود.

شایان ذکر است پژوهشگران گروه گیاه‌شناسی پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه پژوهش‌های تنوع زیستی گیاهی در خراسان، اخیرا گونه‌ای ناشناخته و جدید از جنس Allium را به یاد و افتخار محیط‌بان شهید سعید پرهام، Allium parhamii (پیاز پرهامی) نام‌گذاری و ثبت کردند. شهید پرهام، از محیط‌بانان خدوم خراسان شمالی، در تاریخ دهم آذرماه سال 1389 در حین انجام وظایف سازمانی و حفاظت از ذخایر طبیعی میهن در منطقه حفاظت‌شده گلول و سرانی در شهرستان شیروان به ضرب گلوله شکارچیان متجاوز به شهادت رسید.

 سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در تقدیرنامه ای جداگانه از دکتر فرشید معماریانی برای تدریس دوره آموزشی "تنوع زیستی گیاهی ایران و اهمیت حفاظت از آن" که در سطح ملی برای مدیران، کارشناسان و محیط‌بانان این سازمان برگزار شد، تقدیر به عمل آورد.

 

1

2

3

4

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه