تقدیر از افتخار آفرینان المپیاد علمی دانشجویی رشته‌های علوم پایه، مهندسی و کشاورزی

ارسال شده در تاریخ :

روز چهارشنبه 2 آذرماه 1401 مراسم تقدیر از افتخار آفرینان المپیاد علمی دانشجویی رشته‌های علوم پایه، مهندسی و کشاورزی و معارفه تیم‌های جدید ثبت نام شده، در آمفی تئاتر دانشکده علوم برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر امین خندقی مدیریت برنامه ریزی و توسعه آموزش دانشگاه فردوسی مشهد ضمن خوشامدگویی تاکید کرد: افتخار آفرینان المپیادهای علمی جمع برجسته و متمایز دانشگاه هستند و نماد هویت دانشگاه می باشند. دانشجویان دارای رتبه در المپیادهای علمی انعکاس‌دهنده کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه فردوسی هستند.

وی با اشاره به مشکلات و معضلاتی که طبق تجربه به آن‌ها رسیده‌اند اضافه کرد: مشکل اول بی‌اطلاعی برگزارکنندگان و دانشجویان نسبت به المپیاد و تسهیلات آن است. برای حل این معضل پایگاه‌هایی برای اطلاع رسانی از اول مهرماه شکل گرفته است. مشکل دوم نظام انگیزشی است که تا جایی که قانون به ما اجازه بدهد در این نظام انگیزشی بازنگری انجام می‌دهیم. افراد حائز رتبه لازم است به نحو شایسته مورد تقدیر قرار بگیرند. مشکل سوم اعلام اخبار مربوط به المپیاد در اواسط اسفندماه و زمان نامناسب است که امسال از اوایل مهرماه اقدامات مربوط به المپیاد انجام شده است و سه برابر ظرفیت افراد شایسته معرفی شده‌اند.

همچنین اشاره کرد: امکانات لازم برای پشتیبانی و آماده سازی دانشجویان برای رقابت علمی فراهم شده است زیرا شما شرکت کنندگان اهمیت زیادی برای ما دارید و قرار است در آینده از سرمایه‌های شما در بخش‌های مختلف استفاده شود.

دکتر امین خندقی در نهایت خطاب به دانشجویان افزود: شما باید در همه امور نمونه باشید و از ظرفیت‌های دانشگاه در جهت رشد خود استفاده کنید.

دکتر رستگار مقدم رئیس گروه شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانشگاه نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: 7 رشته از علوم پایه شامل علوم زمین، فیزیک، زیست شناسی، سلول­های بنیادی و مهندسی بافت، شیمی، آمار و علوم ریاضی، 7 رشته از مهندسی شامل مهندسی برق، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر و مهندسی مکانیک و یک رشته از کشاورزی، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)  هستند که در المپیاد علمی حضور دارند و هر ساله شاهد حضور پررنگ و رتبه‌های برجسته آن‌ها در سطح کشور هستیم.

همچنین اضافه کرد: تمرکز کمیته شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) بیشتر بر روی المپیاد است و در کنار آن جنبه‌های فرهنگی و کلاس‌های آموزشی نیز توسعه یافته است. امسال قرار است برای افراد معرفی شده کلاس‌های آموزشی برگزار شود.

وی همچنین اشاره کرد: همزمان با اوج گیری کرونا در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ و با توجه به تغییراتی که در روند المپیاد شکل گرفت شاهد افت رتبه‌ها بودیم.

دکتر رستگار مقدم به نکاتی در رابطه با المپیاد علمی نیز اشاره کرد که علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت شهاب از این اطلاعات استفاده کنند.

وی در نهایت تاکید داشت: مراسم تقدیر از برگزیدگان از مهم‌ترین مراسم‌های دانشگاه است که لازم است مسئولان اهتمام ویژه‌ای بدان داشته باشند.

در پایان مراسم نیز دکتر ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر شعبانی ورکی معاون آموزشی، دکتر امین خندقی مدیر برنامه ریزی و توسعه آموزش و دکتر مهدی پناهی مدیر پژوهش­های کاربردی دانشگاه از سعید خسروی دانشجوی برگزیده مرحله دانشگاهی سی امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه و دانشجویان مقام آور المپیاد تقدیر به عمل آوردند.

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه