بیانیه هسته بین الملل بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در پویش بزرگ الله_اکبر

ارسال شده در تاریخ :

بسم الله الرحمن الرحیم

 وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیه الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیراً »؛ «چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید همان افراد (ستمدیده‌ای) که می‌گویند : خدایا ! ما را از این شهر که اهل آن، ستمگرند، بیرون ببر و برای ما از طرف خود، سرپرست قرار ده و برای ما از طرف خود، یار و یاوری تعیین فرما!»

اسلام هراسی که این روزها در کشور هند حاکم است، تهدید بزرگی برای زندگی دویست میلیون مسلمان و نابرابری آشکار علیه شهروندان مسلمان این کشور است.
افزایش تبلیغات ضد اسلامی، نفرت علیه مسلمانان، نقض حقوق مسلمانان در شبه قاره هند، همه و همه با اخباری جعلی که مسلمانان را متهم به گسترش ویروس کرونا در این کشور می‌کنند، گروه‌های تندروی هندو که مخالف مسلمانان این کشور هستند، را بر آن داشته تا جامعه مسلمانان هند را مقصر اصلی شیوع کرونا در این کشور جلوه داده و در کنار تبلیغات و اخبار جعلی، نفرت و خشونت در هند را نسبت به مسلمانان افزایش داده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دهند.
تخریب حداقل ۶ مسجد و بیش از ۱۲ خانه و آتش کشیده شدن مغازه‌های متعلق به مسلمانان در دوماه گذشته توسط دولت حزب BJP و یا شعارهای علنی هندوهای تندرو علیه مسلمان از جمله مظاهر این تبعیض ضد انسانی است.
این در حالی است که نه تنها دولت هند در مقابل این جنایت سکوت کرده‌ است و هیچ اقدامی را انجام نمی‌دهد، بلکه رهبران تندرو پا را فراتر نهاده و می‌گوید که هر هندویی باید اسلحه بدست بگیرد و این پاکسازی را انجام دهد.
 قوانین جدیدی که به بهانه افزایش جمعیت مسلمانان در هند مصوب گردیده است تنها یکی از مظاهر القای  اسلام هراسی توسط دولت هندوستان است. برای مثال غیرقانونی بودن ازدواج بین ادیان و تغییر دین برای ازدواج، عاملی است که که بخاطر آن، ده‌ها مرد جوان مسلمان پس از ازدواج با زنان هندو در زندان به سر می‌برند.
کشوری که خود مدعی آزادی ادیان است، اکنون در ایالت‌های آن فضای اسلام‌هراسی حاکم است و دولت از این حزب تندرو حمایت هم می‌کند و کار بجایی می‌رسد که خانم‌های مسلمان را بخاطر حجاب‌شان از ورود به مدرسه و دانشگاه منع می‌کنند و به آنان آزار می‌رساند.
نمازهای جمعه را تعطیل می‌کنند. تصاویر قهرمانان مسلمان آنان همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به آتش می‌کشند و دولت هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.
حتی مسیحیان نیز در هند از این حملات در امان نبوده‌اند. خشونت هدفمند از سوی گروه‌های دارای قدرت سیاسی یک نگرانی جدی و فوری در هند است.
ما بانوان دانشجوی مشهدی خواستار محاکمه هر چه سریع‌تر عاملین این جنایت‌ها و مقابله با ایجاد اسلام هراسی در اذهان مردم جهان شده و همچنین بر این مسئله تاکید می‌نماییم که هیچ دولتی حق ندارد حجاب اسلامی و دیگر اصول متعالی دین اسلام را مورد تعدی قرار داده و آزادی دینی در همه کشورها می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد و عاملین این جنایات به سزای واقعی خود دست پیدا کنند.

                                                                                                                                     والسلام علی من اتبع الهدی

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه