برگزاری مناظره انتخاباتی اساتید حامی کاندیداهای ریاست جمهوری در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

مناظره انتخاباتی با حضور اساتید حامی کاندیداهای انتخابات چهاردهمین دوره‌ی ریاست جمهوری، روز یکشنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، در تالار خیام دانشکده مهندسی برگزار شد.

دکتر محمد عابدی، عضو هیئت علمی گروه حقوق خصوصی دانشگاه فردوسی مشهد و نماینده‌ی دکتر مسعود پزشکیان، در این مناظره گفت: تغییر یک ضرورت است که باید در قالب اصلاحات تدریجی رخ دهد و مشارکت در انتخابات وسیله‌ی تحقق آن است.

نماینده‌ی دکتر پزشکیان اظهار کرد: وابسته‌ به هیچ حزب سیاسی نیستم و فقط اندیشه‌هایی از جمله استقلال، آزادی و حقوق بشر دارم که آن را نزدیک به تفکر این گروه می‌دانم.

دکتر محمد عابدی با بیان اینکه هدف مردم در انقلاب ایران رسیدن به استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت نظام بود اذعان کرد: همه‌ی کاندیداها از مشکلات صحبت می‌کنند که لازمه آن تغییر است، اما تغییر با انقلاب یا اصلاحات تدریجی؟

وی افزود: تحریم انتخابات بی‌فایده است، برخی مشارکت را در انتخابات اخیر تحریم کردند و دیدیم که تغییری رخ نداد.

دکتر عابدی با اشاره به ویژگی‌ها و سوابق دکتر مسعود پزشکیان، کاندیدای دوره چهاردهم ریاست جمهوری گفت: معتقدم که رئیس جمهور حداکثر ۲۰ درصد می‌تواند در مسائل کشور تغییر ایجاد کند.

دکتر احد ضابط، عضو هیئت علمی گروه آموزشی مهندسی متالورژی و مواد و نماینده‌ی دکتر علیرضا زاکانی نیز در این مراسم با اشاره به شاخص‌های یک رئیس‌جمهور گفت: ما در بیانیه گام دوم انقلاب به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم و رئیس جمهور باید توانمندی و گفتمان تمدنی داشته باشد.

دکتر ضابط افزود: دیگر ملاک مهم رئیس جمهور، مدیریت است و جنس مدیریت باید راهبردی باشد؛ البته  منظور مدیر میدانی نیست اما اگر رئیس جمهور مدیریت اجرایی در کارنامه نداشته باشد، نمی‌تواند مدیریت راهبردی اتخاذ کند.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبری در خصوص ویژگی‌های یک رئیس جمهور گفت: شهید رئیسی خصوصیات اخلاقی را در سیاستمداران زنده کرد و باید سرمشق رئیس جمهور بعدی باشد.

نماینده‌ی دکتر زاکانی در این مناظره اضافه کرد: من در بین کاندیداهای انتخابات، کمترین نمره منفی را به دکتر زاکانی می‌دهم و معتقدم او سابقه‌ی کار رسمی، تشکیلاتی و حزبی و همچنین کارنامه عملی فسادستیزی دارد.

در ادامه‌ی این نشست دکتر آرش منشی‌زادگان، عضو هیئت علمی مدعو دانشگاه فردوسی مشهد و نماینده‌ی دکتر سعید جلیلی با انتقاد به کم شدن مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های سیاسی و انتخابات گفت: علت این موضوع از عملکرد کدام دولت بوده است که نسل امروز تمایلی به این موضوع ندارد؟

دکتر منشی‌زادگان افزود: ما نیازمند اصلاحات بنیادی هستیم نه تدریجی و معتقدیم علت مشکلات اقتصادی امروز اجرای خصوصی‌سازی به صورت نادرست و رعایت نکردن اقتصاد قانون اساسی است.

وی خطاب به دیگر نماینده‌ها گفت: هیچ یک از کاندیداها در خصوص بحث حجاب دیدگاه صریحی نداشته و نسبت به آن، موضع شفاف ارائه نکرده‌اند.

نماینده‌ی دکتر جلیلی به شکاف بین مردم و حاکمیت اشاره کرد و افزود: برای کم شدن این فاصله باید نوع زندگی و زیسته‌ی حاکمان تغییر کند.

حجت‌الاسلام سلیمانی، رئیس کمیته روحانیت دکتر قالیباف نیز در این نشست با بیان اینکه نوع کنشگری حلقه‌های میانی در جامعه موجب ناامیدی در بحث انتخابات شده است، گفت:‌ هر کاندیدایی که خود را منجی تعریف کند مسیر را اشتباه رفته، در واقع مردم باید وسط میدان باشند و شرایط را درست کند.

حجت‌الاسلام سلیمانی افزود: کاندیداها با سیاه‌نمایی وضع موجود و یک چهره پر از امید از حضور خودشان، امید را از بین می‌برند.

وی ادامه داد: در یک پیچ تاریخی در نظم نوین جهانی به سر می‌بریم که اگر نتوانیم در مناسبات بین‌المللی جای خود را پیدا کنیم، همچون زمان صفویه‌ دوباره یک کشور پیرامونی خواهیم شد.

حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به کاهش ارتباط جامعه با حاکمیت اظهار کرد: در مناظرات انتخاباتی سال ۸۸، ۸۰ درصد مردم آن را تماشا می‌کردند اما امروز ۲۵ درصد می‌بینند، برخی اکنون با رسانه ملی قهر کرده‌اند و طبق یک آمار، در تهران بیش از ۶۰ درصد افراد تنها رسانه مشترک‌شان با حاکمیت بیلبوردهای شهری است.

p1

p2

p3

p4

p5

p6

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه