برگزاری مراسم تجلیل از کارمندان منتخب دانشگاه فردوسی مشهد و گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند

ارسال شده در تاریخ :

روز سه شنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۱ مراسم تجلیل از کارمندان منتخب دانشگاه فردوسی مشهد و گرامیداشت هفته دولت با حضور دکتر احد ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حسینی مطلق رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر محمد جواد وریدی معاون امور اداری و مالی دانشگاه، دکتر رضا لطفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر بختیار شعبانی معاون آموزشی دانشگاه، دکتر سیدحسین سید موسوی مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی و جمعی از کارمندان دانشگاه در محل سالن دکتر رحیمی زاده دانشکده علوم برگزار شد.

در این مراسم دکتر ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد ضمن خوشامدگویی و تبریک روز کارمند  به سخنانی از مقام معظم رهبری در خصوص روز کارمند اشاره کرد.

وی همچنین اضافه کرد: هر چند فرصت حضوری و غیرحضوری برای عرض خسته نباشید و تشکر از زحمات فراهم نمی‌شود اما سالی یک بار این گونه مراسمات فرصتی برای اظهار ارادت است. ثواب، قبولی الهی، برکات و فضل الهی برای افراد زحمت کش و خدوم اصل پاداش است.

همچنین در ادامه از زحمات دکتر محمد جواد وریدی معاون اداری و مالی دانشگاه برای برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر به عمل آورد.

دکتر ضابط با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: اینکه در کجا و برای چه کسی کار می‌کنیم تفاوت دارد. به همین خاطر باید قدردان فرصت کار کردن در دانشگاه باشیم. در نگاه عالی همه ما باید در جهت عبادت خداوند و قربة الی الله کار کنیم اما کار کردن در دانشگاه با کار کردن در نقاط دیگر تفاوت‌هایی دارد. در دانشگاه ما با قشر فرهیخته و کسانی که قرار است در آینده بار مسئولیت کشور را به عهده داشته باشند ارتباط داریم و به آن‌ها خدمت می‌کنیم.

در مورد بار معنایی خدوم، که مقام معظم رهبری نیز از آن استفاده کرده‌اند بحث‌های مختلفی صورت گرفته است. به همین خاطر در ادامه دکتر ضابط مطالبی در رابطه با کلمه خدمت ارائه داد.

 در دانشگاه مهم ترین مشتری ما  دانشجو است. باید توجه داشت خدمات ویژگی‌هایی دارد که در ادامه به بیان آن‌ها پرداخت. اولین ویژگی خدمت زمان است. در کیفیت خدمت مهم ترین مورد زمان است که سه جنبه دارد: اگر قول دادید سروقت باشید، زمان انتظار برای رسیدن به خدمت را کوتاه و معقول کنید، مدت زمان خدمت را زیاد نکنید زیرا این گونه وقت مشتری گرفته می‌شود. ویژگی بعدی کامل بودن خدمت است. ویژگی سوم احترام به مشتری است. نکته مهم این است که محصول با خدمت تفاوت عمده ای دارد، محصول وقتی تولید می‌شود مورد آزمایش قرار می‌گیرد و نواقص برطرف می‌شود اما خدمات حین تولید مصرف می‌شوند. ویژگی چهارم یکنواختی خدمت در همه احوالات گوناگون و به همه افراد است. ویژگی بعدی صحت است؛ باید خدمت به طور صحیح صورت گیرد. ویژگی آخر پاسخگو بودن و اقدام مناسب است یعنی بتوان با توجه به قوانین مشکلات خاص را برطرف کرد.

وی در انتها مشارکت حداکثر همه همکاران را خواستار شد و اضافه کرد که آن طور که شایسته بود فرصت تعامل و ارتباط مستقیم ایجاد نشد و ابراز امیدواری کرد با شروع ترم جدید این فرصت برای ارتباط مستقیم با روسای دانشکده‌ها و همکاران آن‌ها فراهم شود.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حسینی مطلق رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن خسته نباشید خدمت همه همکاران دانشگاه فردوسی مشهد به روایت کوتاهی از امام باقر (ع) اشاره کرد که می‌فرمایند اگر مردم بدانند که زیارت قبر امام حسین (ع) چه برکت و فضایلی دارد فقط از شنیدن این خبر جا دارد که جان بدهند. وی افزود: متاسفانه امسال به دلیل مشکلات رخ داده از زیارت اربعین محروم هستیم البته ما از بزرگان دین شنیده ایم که انسانی که نیت می‌کند کار خیری انجام دهد، به نیت هم برکت داده خواهد شد. سفر کاروان اربعین دانشگاه نیز لغو شده است.

وی با اشاره به هدف دشمن در سست کردن بنیان خانواده توصیه کرد کارمندان نسبت به خانواده اهتمام بیشتری داشته باشند و افزود اشتغال به مباحث آموزشی و علمی نباید ما را از خانواده خود دور کند.

در انتها ضمن تبریک روز کارمند، خواستار توفیق خدمت خالصانه شد و اشاره کرد در روز قیامت به اعمالی پاداش خواهند داد که خالصانه انجام شوند.

در ادامه مراسم نیز دکتر محمد جواد وریدی معاون اداری و مالی دانشگاه فردوسی مشهد بابت قبولی دعوت سپاسگزاری کرد و کارمندان را یکی از ارکان دانشگاه نامید.

وی افزود بین اعضای خانواده دانشگاه اگر همدلی نداشته باشیم و به درد دانشگاه رسیدگی نکنیم خانواده موفقی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد همه همکاران  باید در شرایط فعلی و حضوری شدن دانشگاه و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کمک کنند و همچون اعضا خانواده با همت بیشتری در جهت انجام وظایف و رسالت دانشگاه حرکت کنند. شرایط سال جاری همکاری و همدلی بیش از گذشته را می طلبد و همه باید به فکر ارتقا و بهره وری باشند.کمیت و کیفیت هر دو مورد توجه است و باعث تحقق اهداف دانشگاه و انجام وظایف و رسالت دانشگاه خواهد شد.

در ادامه اشاره کرد باید تلاش شود شایستگی و ارزیابی و عملکرد و نقش در ایفای رسالت دانشگاه روز به روز در حال افزایش و ارتقا باشد.

نکته دیگری که بدان اشاره کرد این بود که همکاران تقاضاهایی در مورد حقوق و تسهیلات که در شرایط حاضر بیشتر به آن نیاز است دارند اما در این خصوص باید اشاره کرد که مقررات و قوانین مربوط به آن مطلب باید اجازه آن کار را بدهد و دوم وجود منابع کافی برای آن است. اگر این دو شرط وجود داشته باشد قطعا هیأت رئیسه و مدیران در جهت جبران کاستی‌ها در خصوص تسهیلات و حقوق به فکر هستند و اقدام خواهند کرد.

در پایان مراسم نیز از ۳۵ کارمند برگزیده دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

 

برای مشاهده لیست کارمندان برگزیده دانشگاه در سال 1401 کلیک کنید

برای مشاهده عکس های مراسم کلیک کنید

 

خبرنگار: فائزه قنبری

عکاس: آرش قربانعلی زاده

4

1

6

7

2

5

8

3

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه