برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت هفته سرآمدی آموزش در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

مراسم بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت هفته سرآمدی آموزش عصر روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه 1402  با حضور هیأت رئیسه و اساتید در سالن اجتماعات خواجه نصیرالدین طوسی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این مراسم دکتر ضابط ضمن تشکر از زحمات اساتید و معاونت آموزشی دانشگاه گفت: حوزه آموزش سال بسیارسختی را از لحاظ اعتبارات، مسائل سیاسی، اجتماعی و دانشجویی داشت.

رئیس دانشگاه افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری نفس معلم نفس طیب است و در هر فضا که معلم حاضر است، انسان اطمینان دارد رحمت و برکات الهی در آن‌جا وجود دارد. وی امید، علم نافع، کیفیت تحصیلی، شاگرد پروری و تحول را از موضوعات مهم برای اساتید دانست و گفت: دانشگاهیان باید دائما در حال رشد و بهبود باشند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از اجرای طرح جامع توسعه دانشگاه خبر داد و بیان کرد: در این طرح، علاوه بر افزایش ساختمان‌های مورد نیاز برای دانشکده‌ها، توسعه مراکز فناوری و کسب و کار و همچنین تامین مسکن برای اساتید نیز دیده شده است.

در ادامه حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم نیز با بیان اینکه معلم عالم، به جهل خود علم دارد و در چیزی که تخصص ندارد ورود پیدا نمی‌کند گفت: طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص) معلم اهل جدل نیست و ورود آن به مباحث، برهانی و استدلالی است، لذا معلم باید اخلاق ‌مدار باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تاکید کرد: اکنون در دنیا بحث ورود اخلاق به علم یک ضرورت شده است و رعایت قانون جزو اخلاقیات تلقی شده است.

سپس دکتر شعبانی با اشاره به مشکلات موجود در یک سال اخیر گفت: در سال گذشته امواج بد و خشم گسترش پیدا کرد و این وضعیت، کار را برای تعامل و برنامه ریزی در حوزه آموزش سخت کرده بود.

وی افزود: در عین حال اقداماتی را انجام دادیم که نشان می‌دهد ما به منزلت همکاران عزیزمان اهمیت می‌دهیم. 

معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به تغییر برخی از قوانین در حوزه ارتقا اساتید گفت: مشکلاتی در این زمینه بود که به کمک فاوا رفع شد، همچنین تغییر در نظارت و ارزیابی انجام شده که به جای کنترل همکاران به توسعه آن‌ها کمک می‌کند.

 گفتنی است در پایان این مراسم از اعضای هیات علمی برگزیده آموزشی، ارتقا یافته و بازنشسته دانشگاه فردوسی مشهد با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

خبر:زکیه سلیمی

عکس: سهیل سهیلی - عارفه قادری

اسامی سرآمدان 1402

1

2

3

4

 

 

7

8

9

10

11

12

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه