برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

در آستانه فرارسیدن چهلمین روز شهادت شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، مراسم بزرگداشت شهدای خدمت، روز پنجشنبه 31 خردادماه 1403 با حضور جمع عظیمی از دانشجویان، اساتید و جامعه علمی مشهد و خانواده‌های آنان، در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این مراسم، دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در سخنانی به برخی از خصوصیات رئیس‌جمهور شهید و اقدامات او اشاره کرد.

دکتر میرزائی، اقدامات شهید رئیسی را در جهت مردمی‌سازی و کار تحولی ارزیابی کرد و گفت: بودجه اختصاص داده شده به دانشگاه‌ها در زمان شهید رئیسی به بیش از ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد که این، نشان از اعتقاد او به علم و فناوری بود.

وی افزود: مردمی‌ بودن در تمام سطوح، اعتماد به جوانان و کادرسازی برای آینده نظام، از جمله خصوصیات و اقدامات مهم شهید رئیسی بود.

دکتر میرزائی احیای شورای عالی عتف (علوم، تحقیقات و فناوری) را گامی مهم در راستای ارتقای آموزش عالی کشور دانست و خاطرنشان کرد: از جمله دیگر اقدامات مهم شهید رئیسی، اعطای حق قانونی به سمن‌ها برای نقد دولت بود و نقد دولت برای او مهم بود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در پایان سخنان خود گفت: از جامعه دانشگاهی و مجموعه فرمانداری و همه عزیزانی که در برگزاری این مراسم یاری کردند تشکر می‌کنم. طبیعتا فردی که با اخلاص برای مردم کار کند آنچنان بدرقه با شکوه و مجالسی این چنینی نیز خواهد داشت و ان‌شاالله به برکت خون شهدای خدمت، ملت ما حماسه حضور را با حماسه تشییع تکمیل خواهند کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی حماسه انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهیدان است و مردم ما به یک رئیس‌جمهور فعال، پرکار، آگاه، معتقد به مبانی انقلاب رأی خواهند داد.

غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر شهید آیت‌الله رئیسی در دوران تصدی ریاست جمهوری و ریاست قوه قضائیه نیز با اشاره به این که شهید رئیسی عزیز مصداق آیه کریمه «والذین آمنوا و عملو الصالحات سندخلهم جنات تجری من تحت‌ها الانهار» بود، خاطرنشان کرد: بارزترین خصیصه شهید رئیسی، ایمان او به خدا و اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و مردم و جوانان ایران بود. او مؤمن واقعی بود و خدای متعال را هادی و حاکم و معبود خود می‌دانست.

وی افزود: شهید رئیسی، خود را هر لحظه در محضر خدا و نیازمند حضرت حق می‌دانست و به مکتب انسان‌ساز اسلام و مذهب حقه جعفری اعتقاد داشت.

غلامحسین اسماعیلی با اشاره به اصرار شهید رئیسی برای عملیاتی کردن و اجرای احکام نورانی اسلام در عرصه جامعه خاطرنشان کرد: آن کسی که پذیرفت در سازمان ملل و در مقابل چشمان جهانیان، قرآن به دست بگیرد و بگوید حقیقت قرآن قابل تحریف و قابل خاموشی نیست، شهید عزیز ما رئیسی بود. او اعتقاد داشت که به آنچه ایمان داریم، باید عمل کنیم.

وی تأکید کرد: شهید رئیسی به احکام نورانی اسلام باور و اعتقاد داشت و به آن عامل بود. او در بعد فردی و اجتماعی نمونه بود. به ایمان، هدف، نظام، انقلاب، احکام نورانی اسلام و به ویژه به ولایت اعتقاد داشت و به آن عامل بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: شهید رئیسی به جایگاه ولایت، چه برای ائمه معصومین (ع) و چه در غیبت حضرت بقیه‌الله (عج) برای ولی فقیه جامع الشرایط و امام جامعه باور و اعتقاد داشت و خود را سرباز ولی امر می‌دانست.

p1

p2

p3

p4

p5

p6

p7

p8

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه