برگزاری سومین دوره‌ کشوری سبک زندگی ایرانی اسلامی در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

سومین دوره آموزشی‌ سبک زندگی ایرانی-اسلامی ویژه‌ی کارشناسان مراکز مشاوره و سبک زندگی، مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور، روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ کار خود را در دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد آغاز کرد.

در افتتاحیه این نشست، حجت‌الاسلام دکتر مهدی ایمانی‌مقدم، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اهمیت نقش باورها در زندگی گفت: در قرآن ۴۷ مرتبه عبارت آمنوا و اعملوا آمده که نشان از این دارد که باید اول باور و بعد عمل اصلاح گردد.

حجت‌الاسلام ایمانی مقدم با اذعان به رتبه ۳۸ ایران در علوم انسانی اظهار کرد: این جایگاه نشان می‌دهد که نیاز به تحول در این حوزه داریم، ضمن اینکه به رفع آسیب‌های اجتماعی از طریق علوم انسانی بسیار امیدوار هستیم.

وی با بیان هدف خلقت انسان گفت: ملاک انسان کسب رضایت خداوند است و با انسان‌شناسی و مبانی الهی می‌توان روش مشاوره و تجویزها را تغییر داد.

دکتر محمدعلی وطن‌دوست، معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست با بیان نقش این حوزه معاونتی اظهار کرد: انسان موجودی دو ساحتی است که در مجموعه ما مرکز مشاوره و بخش تربیت‌بدنی در ساخت و ارتقا این دو ساحت نقش دارند.

دکتر وطن‌دوست افزود: بین جان و تن ارتباط مقابل وجود دارد و بر روی هم اثر می‌گذارند و حتی گاهی به هم‌ریختگی روح به تغذیه نامناسب ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: مشاوران کمک می‌کنند که ساحت دانشجو آماده شود تا در عرصه‌های علمی موفق باشند و آرامشی بر بدنه دانشگاهی ایجاد کنند.

در ادامه، دکتر ابراهیم نعیمی، مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان با اشاره به اهداف برگزاری این نشست اظهار کرد: قریب به ۳۰ سال است که شاهد تغییرات ساختاری در خانواده‌ها هستیم و اکنون ورودی ما در دانشگاه، از خانواده تک یا دو فرزندی است که گاهی با اختلال مواجه‌اند.

دکتر نعیمی افزود: سال‌هاست که رویکردمان را از درمان به سمت پیشگیری تغییر داده‌ایم اما هنوز نتوانستیم این تحول را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم.

وی افزود: این پیشگیری با اولویت آموزش و توانمندسازی است و معتقدم تنها راهی که می‌شود زندگی بهتری داشته باشیم این است که رشد کنیم، عامل رشد تغییر و راه آن هم یادگیری جدید است.

دکتر نعیمی خطاب به کارشناسان مشاور گفت: شما خط مقدم تبادل با دانشجویان هستید و به نوعی باغبان‌های باغ دانشگاه برای پرورش و نگهبانی از دانشجویان و اساتید محسوب می‌شوید، لذا کار شما بسیار با اهمیت است.

شایان ذکر است این دوره آموزشی، از 13 تا 15 تیرماه 1403 به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد. ‌

p1

p2

p3

p4

p5

p6

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه