آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

مراسم آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری

روز شنبه 24 اردیبهشت 1401 مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی و دکتر بحرینی  نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و استادان دانشگاه فردوسی مشهد و وزارت علوم در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این مراسم ابتدا دکتر محمد کافی رئیس پیشین دانشگاه فردوسی مشهد سخنانی را ایراد نمود. وی در سخنان خود با اشاره به سابقه 70  ساله دانشگاه فردوسی مشهد، آن را موثر در تحولات اجتماعی و تربیت نسل آینده ساز دانست. وی با تشبیه دانشگاه به درختی تنومند گفت طی هشت سال گذشته سعی شد تا در کنار افزودن شاخ و برگ بر درخت تنومند دانشگاه ریشه های آن نیز قوی‌تر شود و بر همین اساس مرکز مفاخر و موزه دانشگاه تاسیس شد.

پس از آن دکتر احد ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد با بیان سخنانی از حضور وزیر علوم، تحقیقات وفناوری و دیگر مدیران و استادان تقدیر و تشکر نموده و تصریح کرده بنده جریان رشد دانشگاه را در طی این چند سال به عینه دیده ام. دکتر ضابط  در ادامه از زحمات مدیران و روسای پیشین دانشگاه و اقدامات بنیادی آنان تقدیر نموده و دانشگاه را آماده برای اوج گرفتن مطرح نمود. وی با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه و بیانیه گام دوم انقلاب گفت دانشگاه آمادگی دارد تا در جامعه نقش آفرینی کرده و مرجع و دیپلماسی علمی خود رادر جهان محقق نماید.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در بخش بعدی مراسم نیز با تقدیر از عملکرد دانشگاه و دانشگاهیان تصریح کرد من در تمام دوران مدیریت خود چه در بخش نظامی و چه در مسئولیت فعلی همواره با دانشگاه در تعامل و همکاری بوده ام.

در ادامه مراسم دکتر زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در سخنانی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه فردوسی مشهد از نظر موقعیت جغرافیایی و ظرفیت علمی در جایگاه ویژه ای قرار دارد و جزو دانشگاه‌های تاثیرگذار کشور است. دانشگاه فردوسی مشهد از اندیشمندان برجسته‌ای برخوردار است و در کنار آن معنویت حاکم بر این فضا این دانشگاه توانسته است نه تنها در ایران بلکه در دنیا جزو دانشگاه‌های درجه اول قرار گیرد.

وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد از چند جنبه دیگر هم ویژگی‌های خاصی دارد. یکی از ویژگی‌های خاص آن این است که رئیس دانشگاه ۸ سال ریاست این دانشگاه را بر عهده داشته است و این مساله باعث شده دانشگاه ثبات مدیریتی داشته باشد و دلیلی بر بلوغ سیاسی، علمی و فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد یکی ویژگی دیگر نیز دارد که، می تواند علاوه بر کارکرد نوآوری، فناوری، علمی کارکردهای خدمت رسانی به سایر عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور داشته باشد. وی همچنین افزود: آموزش برای همه تخصص‌ها لازم است و استادان دانشگاه نیز باید تخصص لازم را ضمن گذراندن دوره صلاحیت مدرسی یا منش استادی طی کنند و برخود با دانشجویان را از استادان پیشکسوت یاد گیرند. با توجه به موقعیت دانشگاه فردوسی مشهد، پیش بینی شده است تا این دوره در این دانشگاه برای استادان تازه استخدام شده برگزار شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه فردوسی مشهد از نظر جغرافیایی و همچنین جغرافیای علمی در موقعیت ویژه ای قرار دارد و جز دانشگاه‌های تأثیرگذار کشور محسوب می‌شود، اندیشمندان برجسته ای در این دانشگاه پرورش یافته و به جامعه معرفی شده اند  و این در حالی است که، این دانشگاه از معنویت همجواری با بارگاه رضوی نیز برخوردار است و این دانشگاه در سطح ایران و حتی جهان جز دانشگاه‌های درجه اول قرار دارد.

در ادامه این مراسم طی اهدای لوح توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از زحمات دکتر محمد کافی، دکتر علیرضا عاشوری و دکتر عبدالرضا باقری روسای پیشینه دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین هیات رئیسه قبلی دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

 

06.JPG

07.JPG

 

 

 03

02

04

08

3

1

5

4

2

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه