آیین تکریم و معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

 مراسم تکریم و معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد صبح یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱  برگزار و دکتر مهدی ایمانی مقدم به عنوان رییس جدید معرفی شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دکتر بذرافاشن رئیس بسیج اساتید استان، دکتر ضابط رییس دانشگاه فردوسی مشهد، هیأت رئیسه و تعدادی از کارکنان‌ دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی حسینی مطلق رئیس سابق نهاد رهبری دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم نقش دانشگاه‌ در مدیریت آینده کشور را مهم تلقی کرد و گفت: طبق فرمایش امام، سعادت هر ملتی در دانشگاه است، لذا باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

حجت‌الاسلام مصطفی دکتر رستمی افزود: دانشگاه فردوسی مشهد مهمترین و اثرگذارترین دانشگاه در شرق کشور است و توانایی‌هایی زیادی نیز دارد، البته انتظارها نیز برای آینده از این دانشگاه بیش از این است.

در ادامه‌ی این مراسم رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با تقدیر از حجت‌الاسلام حسینی رئیس سابق نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه، تغییرات در این نهاد را چرخش نخبگانی تلقی کرد.

دکتر ضابط گفت: حجت‌الاسلام حسینی در مدت حضورشان در این دانشگاه به گونه‌ای رفتار کردند که شان و جایگاه نهاد رهبری به خوبی حفظ شد. وی با اشاره به اهمیت جهاد تببین گفت: در جریان اتفاقات اخیر کشور آنچه اتفاق افتاد بخشی بر گردن ما و نهادهای فرهنگی است اما انتظار است برای تبیین و پیشگیری آن از سوی نهاد تدبیری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی مطلق رئیس سابق نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگی و دینی دانشگاه گفت: عده‌ای می‌خواهند وجهه دانشگاه‌ها را خراب کنند اما ما شاهد استقبال پر شور دانشجویان در ایام اعتکاف، راهیان نور و اردوهای جهادی بودیم. وی افزود: می‌توانم ادعا کنم نسل جدید که با تحریم مواجه است، راه برون‌رفت و حل مشکلات را یاد گرفته و می‌تواند به خوبی مدیریت کند.

 دکتر مهدی ایمانی مقدم رئیس نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: اگر دانشگاه و دانشجویی بخواهد عنوان اسلامی به خود بگیرد باید دانش اسلامی شود.

حجت‌الاسلام ایمانی مقدم افزود: سرمایه‌گذاری در تولید علم دینی وظیفه خاص نهاد است و نیاز داریم که یک مهندسی مدیریت فرهنگی در دانشگاه‌‌ها رخ دهد.

وی همچنین به لزوم به کارگیری از گروه‌های مختلف رشته معارف اشاره کرد و گفت: توجه به گفتمان‌سازی و ایجاد هسته‌های تولید دینی و تحول درعلوم انسانی حائز اهمیت است.

p1

p2

p3

p4

p5

p6

p7

p8

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه