برگزاری نشست طرح جهاد علمی در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

نشست بررسی طرح جهاد علمی با حضور دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر محمد مهدی‌نژاد نوری، معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از رؤسا و معاونان دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی دانشگاه روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه 1403 برگزار شد.

در این نشست دکتر میرزائی گفت: ما مخالف سیاست‌های دولتمردان غرب هستیم اما دانشگاه‌های آن‌ها بال قوی جامعه‌شان هستند و در این زمینه ما نیز باید اقداماتی را انجام دهیم.

دکتر مسعود میرزائی افزود: با توجه به مزیت‌های استان از جمله امنیت غذایی، صنایع معدنی، کشاورزی و گردشگری می‌توان عایدی بیشتری برای استان و کشور داشت و در این بین دانشگاه فردوسی مشهد باید مأموریت‌گرا باشد.

وی ادامه داد: کشورهای پیشرفته در حوزه الهام زیستی، ۷۵ استارتآپ فعال دارند که این موضوع برای ایجاد ارزش افزوده قابل توجه است و ما نیز در این حوزه به زودی اقدامات روشنی را شاهد خواهیم بود.

دکتر میرزائی شهرابی افزود: خراسان یک استان معدنی است اما ما دانشکده معدن نداریم که در راستای تحقق دانشگاه نسل چهار در راه‌اندازی این دانشکده‌ نیز باید اقدام کنیم.

در ادامه‌ معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به طرح جهاد علمی گفت: در این طرح ما منابعی را در نظر گرفته‌ایم که در تعامل با دانشگاه‌ها به مدیریت هزینه‌های دولتی کمک‌ می‌کند، ضمن اینکه همکاری نخبگان را هم در پی دارد و از نظر بحث‌های حفاظتی پروژه‌ها نیز اقدامات موردنیاز از سوی ما انجام می‌شود.

دکتر مهدی‌نژاد افزود: در کشور قریب به ۱۰۰ هزار عضو هیئت علمی داریم، اینکه این افراد اعتقاد داشته باشند که از دانش و توانمندی‌شان جامعه را برخوردار کنند بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: خیلی از اسناد ملی و بخشی کشور را منتشر کرده‌ایم و مسائل و چالش‌ها مشخص است و پژوهشگران و اساتید می‌توانند به آن‌ها بپردازند.

معاون عتف ستاد کل نیروهای مسلح همچنین به اهمیت مشارکت و انتخاب اصلح در انتخابات چهاردهمین دوره‌ی ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: انسان باید زمان‌شناس باشد و حساسیت‌ها را به خوبی درک کند، به اعتقاد من یکی از رستاخیزها، انتخابات روز جمعه است که حضور در آن موجب اقتدار ملی و شکوفایی کشور می‌شود.

وی ادامه داد: رهبری فرمودند «ما به قله نزدیک هستیم مبادا خسته شویم»، ما سختی‌های بسیاری پشت سر گذاشته‌ایم و باید کمی صبر کنیم چرا که این قله در دسترس است.

دکتر مهدی‌نژاد با اشاره به شهادت رئیس دولت سیزدهم گفت: در شهادت شهید رئیسی ۲۵ درصد جمعیت جهان عزای عمومی اعلام کردند که این نشان می‌دهد روابط کشورمان با بریکس، شانگهای و کشورهای همسایه خوب است، ضمن اینکه روی اصول‌مان نیز محکم ایستاده‌ایم.

در ادامه دفتر همکاری‌های علمی نیروهای مسلح با حضور دکتر مهدی‌نژاد در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

p1

p2

p3

p4

p5

p6

p7

p8

p9

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه