آئین افتتاح سرای دانشجویی زنده یاد سیدجواد شهرستانی در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

روز پنجشنبه ۲۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲ مراسم افتتاحیه سرای دانشجویی دختران زنده یاد مهندس سید جواد شهرستانی، با حضور هیأت رئیسه دانشگاه و اعضای هیأت امنای بنیاد دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهندس فقیه زاده در رابطه با این سرای دانشجویی توضیح داد: این خوابگاه دانشجویی با زیربنای ۵۵۰۰ مترمربع و در سه بلوک دو طبقه، چهار طبقه و شش طبقه طراحی شده است که دارای امکانات مختلف رفاهی و ورزشی می‌باشد که برای ساخت آن ۱۶۰ نفر از خیرین همکاری داشته‌اند.

 وی ادامه داد: در این خوابگاه حدود ۴۱۸ نفر اسکان داده می‌شوند و دارای سالن ورزشی، ۲ سالن مطالعه و فروشگاه می‌باشد. وی همچنین به نقش فردوسی و اشعار او بر زنده ماندن زبان فارسی اشاره کرد.  

در ادامه مراسم دکتر ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از زحمات خیرین و بنیاد دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد برای تاسیس این خوابگاه تقدیر و تشکر کرد.

وی با توجه به نیازهای دانشجویان افزود: برآورده کردن نیازها و خواسته‌های دانشجویان وظیفه ما است و در این راستا یکی از اقدامات مهم و موثر ایجاد فرصت شغلی برای آن‌ها است. به همین منظور به دنبال ایجاد زیست بوم فناوری شرق کشور هستیم.

دکتر ضابط همچنین جریان تربیتی دانشجو در دانشگاه را این‌گونه شرح داد و افزود: تربیت دانشجویان در دانشگاه باید به صورتی باشد که بتوان اغلب آن‌ها را در دوران تحصیل در دانشگاه مشغول به کار کرد تا پس از پایان تحصیل و ورود به جامعه با مشکل اشتغال رو‌به‌رو نشوند و بتوان افرادی پرورش داد که در آینده خودشان خیر شوند.

دکتر ابوالفضل باباخانی مدیرعامل بنیاد دانشگاهی فردوسی گزارشی مختصر از عملکرد بنیاد دانشگاهی را ارائه داد: تا امروز ۹۲۰۰ دانشجوی مجرد و متاهل در خوابگاه‌ها اسکان داده شده‌اند، در زمینه‌های رفاهی برای دانشجویان اقداماتی صورت گرفته است، به دانشجویان در زمینه تغذیه و شهریه و درمانی کمک هزینه‌هایی داده شده است و از دانشجویان رتبه برتر تقدیر به عمل آمده است.

وی افزود: در زمینه ایجاد اشتغال و حمایت از دانشجویان نیز اقدامات مهمی در دستور کار قرار گرفته است و مرکز فناوری بنیاد دانشگاهی به همین منظور راه‌اندازی شده است. وی در پایان از زحمات و حمایت‌های هیأت رئیسه دانشگاه، خیرین و بنیاد دانشگاهی تشکر کرد.

شایان ذکر است بازدید از سرای دانشجویی و اجرای نمایشنامه از دیگر برنامه‌های افتتاحیه بود.

1

2

3

4

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه