حضور خودروی فرمول یک دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در مسابقات دینامیک فرمول یک دانشجویی ایتالیا

ارسال شده در تاریخ :

خودروی فرمول یک دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد (سورنا) که همه ی آزمایش ها و بازرسی های فنی این مسابقات را با موفقیت و امتیاز بالا پشت سر گذاشته جواز حضور در مرحله دوم و پایانی این رقابت ها را کسب کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد و به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات بین المللی فرمول یک دانشجویی ایتالیا که با حضور دانشجویان 26 کشور جهان از جمله ایران از 4 روز پیش در این کشور آغاز شده است، وارد مرحله دینامیک خود شد.

مسابقه شتاب، نخستین مسابقه مرحله دینامیک بود که «امیر رضا صانعی»، رانندگی خودرو «سورنا»  دانشگاه فردوسی مشهد  را بر عهده داشت.

در این مسابقات داوران بین المللی خودروهای ساخت دانشجویان را از نظر فنی و دینامیک بررسی و ارزیابی می کنند. «اسکید پد» یکی دیگر از مسابقات مهندسی بود که خودروی فرمول یک دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد  در آن به خوبی درخشید.

«سعید ریاضی تهرانی» دیگر دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد که رانندگی خودرو فرمول یک دانشجویی ایران را در این مسابقه برعهده داشت، گفت: این مسابقه در پیستی که به صورت 8 انگلیسی است، دو لپ سمت چپ و دو لپ سمت راست انجام می شود که در پایان کار، مجموع زمانی که ثبت می شود محاسبه و بر اساس آن امتیاز داده می شود».

در این دور از مسابقات حدود 2600 دانشجو از 82 دانشگاه مختلف جهان شرکت دارند و هر تیم به طور میانگین 25 نفر عضو دارد.

خودرو سورنا، نخستین خودروی فرمول یک دانشجویی ایران است که دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد آن را ساخته اند و در روز شنبه دوم دی ماه 1396 طی مراسمی با حضور دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و مسئولین دانشکده مهندسی و همچنین مدیران شرکت ها و سازمان های حامی، از خودرو فرمول یک دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد که توسط یک تیم 17 نفره از دانشجویان طراحی و آماده شرکت در مسابقات فرمول یک دانشجویی 2018 ایتالیا گردیده بود رو نمایی شد.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه