انتخاب پژوهش عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان پژوهش برتر سال 1402 در هجدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران

ارسال شده در تاریخ :

انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران، در هجدهمین گردهمایی بین المللی این انجمن، پژوهش مشترک دکتر شیما ابراهیمی، عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد و زهرا جهانی دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی تحت راهنمایی دکتر ابراهیمی، با موضوع "الگوی مفهومی تحلیل زباهنگ؛ روشی مؤثر در معرفی فرهنگ ایرانیان به غیرفارسی زبانان" را به عنوان پژوهش برگزیده سال ۱۴۰۲ در حوزه آموزش زبان فارسی انتخاب کرد.

پژوهش فوق برنده جایزه دکتر زهرا استادزاده، بانوی ترویج زبان فارسی نیز شد. این جایزه هرساله به بهترین پژوهش در حوزه آموزش زبان فارسی تعلق می گیرد.

 شایان ذکر است جایزه دکتر استادزاده، جایزه‌ای است که با هدف تجلیل از بانوان فرهیخته کشور و به پاس دو دهه خدمات ارزشمند دکتر استادزاده عضو فقید هیئت علمی وزارت علوم به ساحت زبان فارسی به عنوان بانوی ترویج زبان فارسی، از سال 1400 به منظور یاری به رونق پژوهش‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی، سالانه در همایش های ادواری انجمن ترویج زبان و ادب فارسی با همیاری خانواده ایشان به مقاله برتر در این حوزه اعطا می‌شود.

 

2

1

5

4

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه