آیین افتتاحیه رویداد کاوش برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، آیین افتتاحیۀ طرح کارآموزی بلندمدت دانشجویان مقطع کارشناسی با عنوان رویداد کاوش با حضور دکتر احد ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، محمدسعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم به همت مدیریت ارتباط با صنعت و جامعۀ دانشگاه فردوسی مشهد در تاریخ 9 خردادماه 1402 برگزار شد.
دکتر احد ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، در این رویداد اظهار کرد: موضوع کارآموزی همواره چالشی بین صنعت و دانشگاه بوده است. صنعت در پذیرش دانشجویان و دانشگاه در فرستادن دانشجویان به سمت صنعت کم لطفی کرده اند.
وی ادامه داد: در طرح کارآموزی، دانشجو از دانشگاه خارج شده و وارد صنعت می شود تا ببیند چگونه می تواند از آموخته هایش استفاده کند. اگر صنایع بتوانند از هر 10 کارآموز، یک یا دو نفر را هم جذب کنند، موفق خواهند بود.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص معنای کارآموزی گفت: منظور از کارآموزی بازدید از صنعت نیست، بلکه دانشجو باید درگیر کار شود و برای انگیزه گرفتن، حقوقی هم داشته باشد. هدف ما از ارائۀ این طرح، خدمت به دانشجویان و در نهایت صنایع کشور است.
در ادامه، دکتر محمدسعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، بیان کرد: اصلی ترین دغدغۀ ما این است که چرا دانشگاه برای رفع مشکلات جامعه تلاش نمی کند و برای برخی رشته ها همچنان به خارج از کشور وابسته هستیم. دانشگاه باید علم را تبدیل به تولید و فناوری کند.
وی ادامه داد: یکی از تلاش های اساسی در کشور، تقویت بنیۀ علمی بود که باعث شد در زمینۀ اساتید دانشگاه، مستقل و خودکفا شویم.
مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم تصریح کرد: باید زنجیرۀ ارتباط بین دانشگاه و صنعت را کامل کنیم و بپذیریم که ساختارهایی در خارج از وزارت علوم کار می کنند و باید با آن ها همکاری داشته باشیم. برای برقراری این پیوند به انعطاف پذیری، تلاش و ممارست نیاز داریم.
وی تصریح کرد: حتی یک بازدید معمولی از صنعت در زندگی یک دانشجوی کارشناسی تأثیرگذار است و در ذهنش می ماند. امیدواریم این کمبودها با برنامه ریزی دقیق و کارهای کیفی جبران شود.
شایان ذکر است که در رویداد کاوش، علاوه بر معرفی دورۀ کارآموزی بلندمدت، تعدادی از صنایع استان برای معرفی ظرفیت های موجود و برقراری ارتباط با دانشجویان حضور دارند. اختتامیۀ این رویداد نیز در تاریخ 10 خردادماه 1402 برگزار می شود.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: یگانه تقی زاده

 

 

IMG_0297.JPG

 

IMG_0305

 

IMG_0312

 

IMG_0315

 

IMG_0380

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه