کتاب "روش‌های پیشرفته با ماتریس‌های بلوکی از عملگرها" اثر مشترک اساتید دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه ریتسومیکان ژاپن به چاپ رسید

ارسال شده در تاریخ :

کتاب روش‌های پیشرفته با ماتریس‌های بلوکی از عملگرها (Advanced Techniques with Block Matrices of Operators) اثر دکتر محمد صال مصلحیان، استاد گروه ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد و هیرویوکی ازاکا، استاد گروه علوم ریاضی دانشگاه ریتسومیکان ژاپن توسط انتشارات بیرکهاوزر آلمان به چاپ رسید.

این کتاب روش‌های پرقدرت و ایده‌های اساسی در کار با ماتریس‌های بلوکی از عملگرهای روی فضاهای هیلبرت را معرفی می‌کند. این ابزارها، امکان حل مسائلی را فراهم می‌کند که حل آن‌ها به روش‌های معمولی دشوار است. چنین ماتریس‌هایی به دلیل کاربردهایشان در نظریه اطلاعات کوانتومی و مباحث محاسباتی مورد توجه محققان هستند.

این کتاب با شیوه‌ای دقیق و منسجم مهمترین مباحث به‌روز این حوزه را در بر‌می‌گیرد. هر فصل با مجموعه‌ای متنوع از مسائل برای خوانندگان به پایان می‌رسد. برخی از آن‌ها مسائل باز (حل نشده) هستند که خوانندگان را به چالش می‌کشند. کتاب مذکور به عنوان یک منبع ارزشمند برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران در ریاضیات و فیزیک مفید است.

 

 

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه