برگزاری نشست رئیس پایگاه استنادی علوم و پایش علم و فناوری و مرکز رتبه بندی دانشگاه ها با مدیران معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

جلسه رئیس پایگاه استنادی علوم و پایش علم و فناوری و مرکز رتبه بندی دانشگاه ها با معاونین پژوهشی دانشکده ها و پژوهشکده های دانشگاه فردوسی مشهد روز سه شنبه، 16 اسفند در سالن شورای سازمان مرکزی برگزار شد.

در این نشست که با حضور جناب آقای دکتر فاضل­زاده، رئیس پایگاه استنادی علوم و پایش علم و فناوری و معاونین ایشان برگزار شد، دکتر لطفی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به همراه مدیران این معاونت و همچنین معاونین پژوهشی دانشکده ها و پژوهشکده ها حضور داشتند.

دکتر لطفی در ابتدای نشست با تبریک اعیاد شعبانیه ابراز امیدواری کرد نظام های رتبه بندی به دنبال ارزش آفرینی واقعی باشند و تنها بر روی یک جنبه از کارکردهای دانشگاه تمرکز نداشته باشند.

دکتر فاضل زاده نیز در این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت های پایگاه استنادی ISC پرداخت و با اشاره به اینکه این پایگاه رتبه سوم از نظر حجم اسناد ذخیره شده را داراست، گفت: فرآورده های علمی متنوع از جمله نمایه سازی نشریات علمی کشورهای اسلامی، بررسی و تحلیل و رتبه بندی نشریات ، شناسایی محققان و نویسندگان برتر، نمایه سازی همایش های معتبر علمی و همچنین تولید شناسه دیجیتال اشیاء بین المللی در این پایگاه انجام می شود.

وی رتبه بندی دانشگاه ها را در 5 محور اصلی عنوان و تصریح کرد: رتبه بندی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران، رتبه بندی دانشگاه کشورهای اسلامی، رتبه بندی دانشگاه کشورهای در حال توسعه، رتبه بندی دانشگاه های دنیا و رتبه بندی پژوهشگاه های جمهوری اسلامی ایران در نظام رتبه بندی ISC انجام می شود.

رئیس پایگاه استنادی علوم و پایش علم و فناوری در ادامه با بیان اینکه سکوهای علم و فناوری نیز به این پایگاه استنادی اضافه شده است، گفت: نظام ایده ها و نیازها (نان) و درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان (دانا) از جمله موارد جدیدی است که با ورود به پایگاه استنادی ISC می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

دکتر فاضل زاده اضافه کرد: امکان جدید این پایگاه قرار دادن آمار نسخ خطی با شماره شناسه منحصر به فرد برای هر نسخه است که در حال انجام است و تا کنون 1549 نسخه در این پایگاه بارگذاری شده است.

جلسه پرسش و پاسخ و گفتگو در خصوص فرصت بهینه برای ایجاد تعامل میان دانشگاه و پایگاه استنادی ISC قسمت پایانی این نشست بود.

خبر از فاطمه ذوالفقاریان

2

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه